|
|
|
|---|---|
| Hejsan.Är nygammal 7serieägare. Jag kunde inte motstå frestelsen att köpa en gammal 750 för en billig penning. Jag har sett på blocket att det säljs hela väghållningskit för 5000 kr till E32 . Är det någon som vågat köpa dessa lågpriskit och om de funkar på bilar med nivåreglering. Mitt ex är i stort behov av en uppstädning i fram och bakvagn, har sett att det finns en hel del delar på mekonomen, är prisskillnaden stor mot orginal? | |
|
Tror dom billigare varianterna duger om du inte ska lägga så mycket pengar på bilen. Blir kanske lite stötigare och slits fortare än dom dyrare varianterna. Funkar dock inte med nivåregleringen. Då får du koppla bort den. Se över fjäderbenslager i samband med monteringen av väghållningssatsen. Är dämparna väldigt slitna brukar dom inte heller vara så roliga. widik.se och bildelsimporten.se har hyffsade priser på bmw delar. Men du får ringa till dom. Många delar finns inte i webshopparna. Även Motornord har bra priser. |
|
| Tackar för tipset. Jag ska gå igenom bilen under vintern hade jag tänkt. | |
| Såg en bra länk till bmwe32.masscom.net med nyttiga mektips. | |
|
Det borde väl gå att ställa in nivåregleringen på en lägre höjdså man kan ha den kvar. /Mats J |
|
|
Det är fullt möjligt att montera "vanliga" fjäderben där bak om nivåregleringen har pajat, bara att plugga rören. Jag har sneglat länge på dessa väghållningskit(GEMotor du pratar om va?) men inte kommit till beställning än. |
|
| Koop: Ja det är dom från GE-motor jag syftar på. Min har sjunkt ihop rejält i bakdämparna. Men jag vill inte ha en alltför uppstyvad uppsättning fjädrar/dämpare. 750iL är ju ingen sportbil direkt..*s*. | |
|
jag har erfarenhet av ge motorsport i kalmar, inget ont om dom alls faktiskt.. det verkar som dom har olika leverantörer och kanske inte en o samma kina fabrik var på kvaliteten kan variera.. men mina till golfen var bra.. man får väl vad man betalar för? [V8] |
|
|
Kebabtaxi: Så sant, man får vad man betalar för. Att dom billiga prylarna funkar i 100-150 km/h tvivlar jag inte på, men när 2 ton passerar 200-strecket är jag lite mer tveksam. Livet börjar efter 200 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.