|
|
|
|---|---|
|
Nu återkommer jag igen ang min bmw 530d-99 Den har bara strulat sen jag köpte den. Har bytt allt på den snart. Här är vad jag har bytt på den på de sista 4 månaderna *luftmassemätare *högtryckspumpen *bränsletrycksregulator *filter vid turbon(kommer ej ihåg vad det heter sitter uppe på motorn) *bränsleslangar *bränslefilter (3 gånger på 4 måndader) Allt för att den ska må så bra som möjligt. *alla pumpar från tank och framåt Men nu till problemet Det känns som det skulle sitta ett stort jävla släp bak på bilen, är hur seg som helst och orkes lös. Pratade med bmw i dag och de hade inte varit med om att turbon går sämre, antingen fungerar den eller är så rasar den sa de, Kan den dra tjuvluft någonstans? Eller är det turbon som är slut? något bra sätt att ´testa det utan att behöva plocka isär hela bilen? är så less på den. någon som kanske har haft samma problem själv med en trött bmw disel?? tacksam för svar Andreas Bmw 530d touring-99 | |
|
Tja när ena kabeln till tryckgivaren på spridarröret på min bil gick av så vart den oerhört slö. Motorstyrningen gíck in i ett nödprogram, men man kunde höra hur turbon laddade men nån vidare fart blev de inte 0-100 tog en evighet. Turbon borde du kunna höra om den laddar eller inte, kör med förarutan nere och gas så ska de komma ett ganska kraftigt vinande ljud från turbon. Om de sen skulle suga tjuvluft mellan turbon och LMM:n så skulle den nog gå sämmre men knappast så dåligt som du föreslår så vida den suger de mesta luften brevid LMM:n. |
|
|
när tryckgivaren går sönder är det något bmw kan se i sin dator när de kopplar upp den? något bra sätt att testa turbon att den laddar som den ska?? Bmw 530d touring-99 |
|
|
köp en billig laddtrycksmätare och koppla in den provisoriskt på insuget så ser du juh direkt om den laddar eller inte.. att lyssna på den säger väldigt lite på hur mkt och framför allt hur snabbt den kommer upp i laddtryck. men bmw har rätt, en sliten turbo den blåryker, låter illa eller liknande, men nån jätte effektförlust ska du inte få av det, om den inte är sprucken eller nåt sånt så att den läker. /mvh jocke |
|
|
tack jocke för svaret. uppskattar jag. det är verkligen en bil som man måste fixa och dona med hela tiden, är så less! men ska kolla upp det! tack än en gång! Bmw 530d touring-99 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.