AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.311

vassare m5 på gång

Länk m5:an håller på att uppgraderas för att möta den hårda konkurensen från bland annat merca och audi
Es
67
Essen
M3 E92 -08
X1 E83 -14
Kompletterar med artiklen: Länk
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Den lär ju vara helt sjukt brutal =)

Mvh Markus
Buspelle
Tvivlar starkt på att detta skulle bli verklighet....
iaf så är "extra" gallren photoshopade, mycket dåligt gjort dessutom
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Kanske blir vanligare att även BMW tar till överladdning oftare på sina prestandamodeller för att hänga med i Monsterklassen. M5 måste bli ruskigt snabb med Biturbo.

Såg en video på nätet där dom jämförde en original C6 Z06 mot en exakt likadan Z06 med twinturbos.
TT Z06:an drog iväg något så sinnessjukt.
Original Z06:an framstod som en damcykel jämförelsevis och den är väl inte direkt trött original.

/L
Conan999
Vore nästan bättre om BMW la mer pengar på att utveckla miljövänligare bilar istället för att slänga på ännu mer onödiga hästar under huven som bara skitar ner än mer.

Conan999
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Det slår ju väldigt illa mot de som köpt en M5:a med 507 hk. Den lär ju rasa i värde än mer. Helt fel av BMW om det blir så...

Mvh

Jonas
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det där är bara fejk. BMW M kommer inte att ha överladdning inom en överskådlig framtid.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Nu tror jag precis som många andra att de bilder vi ser i länken är Photoshoppade, det ser helt enkelt alldeles för taffligt ut för att det skulle vara äkta.

men, om man ponerar att detta skulle vara sant, hur sjuttton skulle ni BMW-älskare kunna tackla det? Ja jag tänker ju då på de otaliga trådarna där turbo har ratats och hatats med uttalnden som "En M-bil ska ha riktiga hästar, sugmotorhästa, inget turboskit med fuskhästar..." För hur många gånger har inte just BMW:s M-bilar hyllats för just sin sugmotor, och allt vad turbomotor har kallats skit, och fuskhästar, och att en M-bil ALLTID ska ha en vass sugmotor....

Hur skulle det bli nu, om detta i länken skulle bli verklighet.....?

Fast, det kanske blir likadant som när alla BMW-fans kastade skit på allt vad V8 hette, och sa att det var bara skitmotorer för jänkare, en BMW ska ha en varvvillig rak sexa så det så, och det kommer alla M-bilar alltid att ha.....

Men, så kom E39 M5, och på ett par veckor var plötsligt V8 väldigt bra, och ingen skitmotor längre, och alla BMW-fans var lyriska........

Det är ju rätt underhållande att se hur otroligt lätt BMW-fansen vänder kappan efter vinden, och jag tror det kommer att ske även om en ny M5 skulle få turbo, eller t o m. få en turbomotor utvecklad med hjälp av SAAB. Då skulle plötsligt även SAAB skifta från att vara jordens avskräde till att vara en högst kompetent turbomotorutvecklare....... :-)

Se nu detta inlägg med lite humor, så ni inte sätter frukostgröten i halsen och får marmelad på tangenterna i er iver att läsa lusen av mig.... :-)

Personligen så skiter jag rätt mycket i vad för motortyp en M5 har eller får, bara den är rejäl och får bilen att gå som ett svin. Och det har man ju lyckats rätt bra med hittills, ja på alla olika M-bilar

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Haha...Ja,så länge BMW inte tar fram modeller med framhjulsdrift,då säljer jag mina BMW's på studs...eller så har jag kvar dem så länge det bara går ..sedan skroten :)

Det vore f-n droppen om "framhjulsdriftkonceptet" kom på BMW...

Mvh Janne.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Janne T, din mardröm kryper närmare och närmare......
MMohahahahahha..

Länk

/L
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ähhh......jaja, det är ju för f-n otroligt att BMW nu måste få med sig tanterna som ska köra sin lilla bil till ICA också som köpare...tydligen har någon marknadsförare sett att man måste ha felhjulsdriften med här för att naturligtvis sälja mer+att det blir billigare att tillverka ski*en inte att förglömma :(

Inte alls fördomsfull heller ;)

Ingenting är numera heligt i denna bransch,men nog vill jag först se detta missfoster live innan jag gräver ner mig ;)

Mvh Janne.
jag tror inte på turbo men en eventuell uppgradering av motorn är mycket möjlig till en sisådär 550-560hk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
BMW City känns inte heller speciellt seriös. Varför göra en bil som konkurerar med 1-serien och Minin?

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.