|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis satt in en motorvärmare och såklart tömt hela systemet på glykol. Fyllde på och lät motorn gå varm med locket öppet och fyllde på eftersom det försvann tills det blev fullt. Nu så spottar han ut vätska genom "luftskruven" som sitter på kylaren. Varför? Han hade säkert spottat ut 2 liter idag när jag kom hem. Dessutom så får jag inte särskilt varm luft in till kupen...vad gör jag för fel? Luftskruven är dessutom ihålig. | |
|
Köp en ny luftskruv med ny packning, Den måste hålla tätt!! |
|
| Självklart skall luftskruven hålla tätt när du stängt den....Vid påfyllning av systemet skall du naturligtvis ta bort pluggen och fylla till dess det rinner ut ur både exp. kärl och luftningshålet. Stäng därefter allt och varmkör. Detta brukar normalt alltid funka. | |
| Jag har nyligen blivit ägare av en 325'a. Jag är i stånd att sätta in en blockvärmare i den. Eftersom du förmodligen gjort detta så kanske du kan tipsa mig vilken frostplugg som är lämpligast att plocka ur. Efter att jag studerat under huven verkar det vara pluggen längst fram som vore lämpligast. En annan fråga.....var gick du in i kupen för kupevärmaruttaget? Tacksam för tips. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.