|
|
|
|---|---|
|
Hej. Sen jag bytte motor i min BMW 318i E36 -92 [M40] så startar bilen otroligt dåligt. Det jag har gjort är: -Batteri bytt -Generator kol (Hela satsen) -Nya tändstift ---- Ibland går den igång rätt snabbt om jag låter bli den ett tag (15-20 min) efter varje start, men jag kan inte stänga av å på bilen. Den bara står å tuggar. (svår startad som på vintern i princip) Den laddar bra om man kollar med voltmätare så de är inte de problemet. så ström får den ju. men varför tänder bilen inte igång? :S jag är väldigt borttappad i det hela. Nån som vet vad som jag måste göra? Kan det vara Rotorn som är slut? Tacksam för svar. | |
|
just ja en sak till var det jag glömde. Tomgången på den har blivit rätt handikappad också. Den står på tomgång lite under 1000 varv, men med jämna mellanrum så går den ner, så gasar den på lite för att inte dö så gasar den igen. Men nu till de knasiga ibland åker den ner å ner å ner å lägger helt av. förstår inte varför den ska va dålig på tomgången nu också :S bara blivit problem sen den "nya" motorn. Vad kan jag göra åt detta? |
|
|
Upp ^^ Nån måste veta nått? :S eller bara jag som haft detta problem med bilen? |
|
|
Kan bara säga att jag har liknande problem med min 318-88M40. KAn tänka mig att din tomgångsmotor spökar, kan gå att smörja upp för stabilare tomgång. Sedan låter dina startsvårigheter som att temperaturgivaren inte är korrekt som sitter på vänster sida om motorn strax under insuget (in i blockets övre del så att säga). Byt tempgivaren, kostar mellan 150-300kr beroende på var du handlar den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.