|
|
|
|---|---|
|
Jag söker ett elschema över eluppvärmd bakruta till min E34 från 91, bakrutas elslingor fungerar inte all.. någon som haft samma problem och löst de?? dela gärna med er om lösningen. mvh phillip | |
|
Är det touring så kan det vara kablar. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Du behöver inget schema, lyft baksätet och sätt i en hel säkring, den är garanterat trasig, vanligt fel. Stephan |
|
|
Finns det något relä till bakrutan??? eller nått typiskt fel?? |
|
|
Kopplingsschema här. Det sitter relä osv till bakrutans uppvärmning liksom till alla större förbrukare. Värt att notera är att om säkringen (30A) bränts så lönar det sig bra att först söka reda på orsaken innan byte. Länk FP |
|
|
en följd fråga. Var sitter rälat till bakrutevärmaren under baksätet? Vet någon hur det ser ut? /Ian |
|
|
Ingen som vet? Jag har samma fel på en 530 E34 Min bil Länk |
|
|
Lyfter den här tråden eftersom jag har samma skit på min 535a. Någon som löst problemet som kan tipsa?! |
|
|
Hardy; Har du kollat säkringen under baksätet? Om inte gör det, har funkat på dom två E34 Limo som haft det felet... Stephan |
|
|
MIn bakrute värke funkar inte heller knappen lyser men när man trycker på den ska den lysa starkare o de gör den inte. Mätte lite bakom knappten och de kom bara ström i en kabel, så nått måte ju vara fel innan den eller i den. mvh micke e34 520 sedan 24v -91 |
|
|
Stephan, nope, tyvärr, min 30A-säkring är hel... Så.. åter igen, tips någon som löst problemet? Om man ska mäta resistansen, vart går kablarna ner från rutan? |
|
|
I fall att... Har en bakruta till en BMW e-34:a 90, om nån är intresserad? Kablarna är "Avsågade"men går lätt å löda dit av händig..... Bra skick... Mvh:Daniel T |
|
|
Har även haft "Stora" problem med värmen hit å dit... Bla i stolarna å bytte då reläer i dom(Sitter i ryggen), sen fick jag i alla fall värmen i ryggen å funka.. Men inte i Stolssittsen..?? Kanske ledarebrott i sittsen? |
|
|
Länk Beskriver i bild vart relät sitter. Skall själv pröva att byta mitt och se om det blir bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.