|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt och det finns massor av inlägg om dålig tomgång men hittar inte något som jag blir klok på. Det är så att min 328 börjat bli risig på tomgången. Den ligger och hackar/skakar på 500-700 varv ungefär. Man känner tydligt hur motorn vibrerar och det känns väl sådär - nästan som misständningar. Men ibland håller den tomgången perfekt vilket förbryllar - har inte hittat någon logik i det hela. Det skall tilläggas att över 1000 rpm går den fint. Någon som vågar gissa? LMM? Kassa stift? Fast då borde den väl gå dåligt över hela registret? Tack på förhand...mvh Henrik | |
|
ev överslag pga kasst tändrör på en tändspole kanske? |
|
gretzky |
Ha Ha... ledsen men listan kan göras ganska lång tyvär. Börja med att kolla stift, tändrör och spolar. dieseldoris |
|
Hmm, OK :-) Inte alltid så enkelt som man hoppas....nåväl, får gå igenom detta till helgen. Tack för svar M v h Henrik |
|
|
Min tomgång gick upp och ner. Ibland. Det var lambdan för mig. Kör som försäkringen kostar! |
|
| Fast nu har den börjat gå rent überjä-ligt illa på tomgång, särskilt när den den stått ett par timmar. Misständer och hostar, dör vid gåspådrag från tomgång osv. Får lämna in den för felsökning, antar att det kan vara allt; bränslefilter, stift, spole, kablar, lamda, lmm....ahhh suck | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.