AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
889

ska man ha mycket bil för pengarna?

ku
48
kungshult
320 M-sport -04
Super seven med BMW drivlina.
Tjenar.
Är inte detta mycket bil för pengarna, de e jö Ca 8% av vad den kostade för 10 årsen.
Länk
De går kanska att pruta lite till
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det kan jag hålla med om.mycket bil för pengarna.men kolla upp den noga bara...
ku
48
kungshult
320 M-sport -04
Super seven med BMW drivlina.
Vad bör man kolla, vad är dåligare på en 740 mot en 523 från samma år?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kolla begagnatguiden här till vänster och jämför det du skulle kalla för "plus eller minus" mellan dessa..

Sedan är det ju viktigt att kontrollera historik,men det gäller ju alla bilköp..

Mvh Janne.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Tråkigt att Alpinafälgarna inte följde med, dom gör sig riktigt bra på den bilen.
Be
278
Bengt C
523i -96
Tur då att fälgar är lätta att byta. Jag har AC på min vinterbil men dock vanlig värme/ventilation på min sommarbil. Svårare att rätta till. Allt kan inte bli optimalt, när man köper begagnat.

Det går dock att få ännu mer bil för pengarna. Min 15 år gamla 730 kostade 3% av nypris (12.000 / 400.000) Med så lite pengar inblandade vågar man dessutom hoppa över stöldförsäkringen. Något man knappast gör om man get 50.000 för bilen. Prisskillnaden och försäkringskostnaden gör 740 någon femma dyrare per mil.

Härligt dock att bilen är manuell. Trodde inte det fanns 4/5-liters BMW med manuell låda. Jag har haft problem med detta när jag övervägt Mercedes också. Alla E-klass med lite motor har automatlåda, förutom vissa, icke-prisvärda, cupémodeller. Däremot går det att hitta S-klass med manuell låda?!?! Men då snackar vi vikt och förbrukning, oj oj...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.