|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vad bör man ha för turbo om man skall plocka ut runt 300hk på en M20B20? | |
|
ett 16T eller större borde nog funka, men blir lättare på en M20B25. byggde själv en m20b20 turbo för några årsedan, funkade bra, lurade originalmotronicen med 735LMM o spridare från bmw 745 med M106:an laddade mot slutet 1 bar med ren E85 i tanken, funkade bra tilsl WG slangen brann o den togladdade o blåste pakning eller topp, har stått sen dess. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Hmm ett bar bara? Men då körde du med allt orginal typ? Min är komsänkt med 3mm MLSpackning, 390cc spridare 735 LMM lite mer info här: Länk Hur som helst, jag har en turbo från en saab 9k men det känns som att den inte kommer att palla 300 hk |
|
|
jo, då va "allt" original, dock en -88 så den har "bara" 8,8:1 i komp, original styrsystem lurat med större LMM o spridare bara, körde med samma tubo som du har, jobbade troligtvis på sjuk övertid i min motor, bättre att skaffa nåt tmindre lastbilsagg. skaffa dig ett MS eller liknande så ska nog inte 300 va långt borta med bättre turbo. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Hehe ja jag får väl nästan ta o skaffa nytt sprut. Jag har dragit mig lite för det där för det är något jag aldrig gjort tidigare, har iofs inte turbokonventerat en bil heller men det har ju gått bra ännu så länge. Har du satt in ett MS tidigare? Mycke jobb med det? |
|
|
har inte gjort det än, men hoppas att göra det snart. googla på megasquirt så finns en svensk sida med ett forum där det skrivit ganska mycke om BMW motorer. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.