AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
836

BMW Verkstad kunde inte koppla upp sig till bilen

Hi
69
Hille
528iA -97
Problemet lyder som följer:
Den ena xenonlampan vill lysa när den själv vill, den är realtivt ny och den lyser som den ska när den väl gör det.
När den inte lyser så får jag inte upp felmeddelande att halvljuset är ur funktion, utan jag får upp felmeddelanden att bromsljuset, dimmljuset m.m inte funkar, fast dom fungerar.
Så jag åkte till BMW i Falun och tänkte att en DIS skulle kanske lösa problemet. Dom kopplade upp sig men kunde inte hitta bilen. Väldigt sjukt.
kontakten fungerar osv.
Jag tror att allt detta hör ihop.
Nån som har en idé?

MVH
Hille

su
174
super-dan
116i - 06
Låter som ett jordfel någonstans...
Hi
69
Hille
528iA -97
Ja kanske det. Har en date med verkstaden på Fredag. Satans drygt fel.

Cenny
Har samma problem med xenonljuset men har fått föra att det skulle bero på den lilla boxen som sitter i strålkastaren. Har dock inte provat byta ännu.
lu
48
lupo
525tdsA -95
Det låter exakt som ett fel jag fick på min gamla M3 för nåra år sen. Då va det jordskruven som satt fast i framskärmen som skruvat upp sej mkt lite..drog åt den å sen va allt bra..hoppas ditt problem är likadant
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Och är det inte jordskruven så skulle det kunna vara fukt eller korrosion i LKM.

---
Bilblogg: Länk
Hi
69
Hille
528iA -97
Tack för alla svar.
Har som sagt tid imorgon på verkstaden. Så får vi se om dom hittar felet. Har hört att det både kan vara jordfel och tänd-donet till xenon lampan som är kass, tyvärr ingen billig historia.

//Hille

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.