AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.588

Klart ovanlig bytesförfrågan

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Vi kan ju ta det här rent hypotetiskt.
Ponera att du har en bil till försäljning på Blocket. Du får ett mejl från en kille som vill byta mot en -96 528. Killen skriver att han har köpt den för x kronor på en namngiven bilaffär för ett halvår sedan. Du svarar, "tack men nja. Du kan väl komma och visa upp den så får vi se". Ingen respons på svaret från killen.

Du tänker inte mer på saken, ända till du får ett till mejl, från samma kille, i princip identiskt med det förra, samma x kronor, samma bilaffär för ett halvår sedan, den ända skillnaden är att det nu är en 7-serie han vill byta med.

Nu börjar man kanske fundera lite. Om man då frågar killen om det inte var han som hade en 528 och han svarar nej så blir man inte direkt mindre konfunderad.

Vad tror ni, fullt normalt eller?

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Nog inte riktigt rätt de där =)
Känns som det är samma kille.
Hur stor e chansen annars =)

Mvh Markus
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag kan tillägga att den namngivna bilaffären inte kändes vid bilarna killen försökte byta bort.
Dom hade i själva verket aldrig sålt någon liknande bil...

mvh Magnus Melkersson
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Då var det dags igen.
Samma typ av mail, skickad från samma adress men med ett annat namn. Samma bil som i andra mejlet, fast nu påstås den vara inköpt på en annan bilaffär. Vid kontroll visar det sig att den namngivna bilaffären inte har sålt en liknande bil.

Vad vill människan?

mvh Magnus Melkersson
Vad han vill är oklart, vad JAG vill är att du slänger mailen i papperskorgen och går vidare i livet. ;)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Han vill nog träffa dig på en öde plats, mitt tips är att avböja :)

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kan det vara att han vill lura dig på något sätt? :-)

M3 E30Länk
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Att han skulle ha rent mjöl i påsen känns främmande. Kanske vill ha byta bort stulna bilar mot din för att på så sätt "tvätta" sina bilaffärer? Jag skulle i alla fall vara riktigt noggrann med att kolla att han står som ägare på bilarna han försöker byta bort och att de inte är belagda med skulder. Det stinker om affären i vilket fall.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Heter killen Alex ?

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag skulle gissa på att han kommer stjäla din bil om du stämmer träff med honom.

Man ska sikta på att vara bra!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
En intressent med rent mjöl i påsen skulle aldrig bete sig så suspekt. Jag skulle inte ens möta upp hur intressanta förslag han än kom med. Avstå all kontakt!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Ni behöver inte vara oroliga, jag skulle inte drömma om att ta kontakt med honom. Är det fler som har liknande erfarenheter?

mvh Magnus Melkersson
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Ah engelska mail från folk som vill köpa bilen samt även när jag sålde en klocka. Det var en nigerian som ville lura av mig en Omega så jag bad honom att ta en bild på sig själv när jag han höll upp en skylt där det stod "Jag är dum i huvudet". Rätt roligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.