AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.966

Första brevet från BMW...

Sida 2 av 2
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Ang. orkeslös å ryckningar så behöver ni byta turbo. har hänt för mig och andra.
120d
Har någon namnet på en BMW verkstad som gjort detta garanti byte?
120d
Om flera har fått sin turbo utbytt borde väl någon tala om var!
Har kört snart två veckor nu efter uppdateringen och inga ryckningar än så länge.

M v h
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

Alltså jag måste bara dela med mig min senaste upplevelse från BMW verkstaden.
Jag hade min bil på service idag (enl indikatorn), förutom den helt vanliga servicen (som enl uppgift bara bestod av bromsvätske byte?) så var det vissa plastdetaljer interiört som monterades fast.
Jag diskuterade även problematiken kring mitt batteri (för 3:e gången), nämnde att jag har fått indikationer om att det finns ett konkret problem med något som drar ur batteriet när bilen står!!
När jag väl hämtade upp bilen, fick jag en uppläxning om att jag kör bilen alldeles för korta sträckor!!!????! Och därav drar mitt batteri ur... Han sa även kaxigt, citat - Vi kan kan faktiskt läsa ur det i systemet!!
Därav kommer BMW inte göra något åt saken!!
För att nämna även är att min garanti gick ut för 1 månad sedan.
Jag har inte fått "brevet" som nämns ovan men har verkligen fått erfara problemet!!!
Bilen har vid 2 tillfällen stått still i 3-4 månader.

Undrar om någon skulle kunna "scanna" och maila informationen till mig bara av ren nyfikenhet. Gäller det bara diesel modeller eller specifika årsmodeller??!!

I vilket fall som helst skall jag ner till BMW i veckan, tänkte prata med min försäljare om varför han inte informerade mig om att bilen som jag köpte inte är lämplig för korta körsträckor!!?? :)

Till våren är det dags att byta bil, kommer troligtvis tänka om och inte köpa BMW pga en ganska "pissig" attityd jag har fått erfara.....

B

; ) " Chrome is heavy and beautiful"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.