|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Ögnar man igenom tråden får man en känsla av att problemen med ryckningarna har med knackningssensorerna/avkännarna att göra eftersom det tycks hjälpa med högre oktan. Kanske tändningen inte hinner med vid snabbgasacceleration och bilen knackar vid hög belastning? Som Bmw mekare hade man ju blivit extremt intresserad av att hitta vad som orsakar detta och hitta en lösning! Jag hade i alla fall inte gett mig! Fattar inte att "Vorsprung durch technik" folket orkar leva med all denna kritik! Dags att byta jobb eller se till att uppdatera och åtgärda skitfel som dessa! |
|
| Ja, knacksensorerna skulle kunna vara en tänkbar kandidat men jag har sedan tidigt i våras bara tankat 98 oktan och "andhämtningen" vid ca 3200 rpm har inte försvunnit och visst går den väl fortfarande lite ryckigt den första minuten vid kallstart men det bryr jag mig inte så mycket om, låter jag den stå på tomgång en minut eller så så går den rent och fint, men jag måste säga att jag upplever den som piggare sedan jag börjat med 98 oktan, kanske inbillning men det räcker för mig, känns som den svarar bättre på gasen och känns allmänt piggare, detta upplevde jag efter kanske två tankar, alltså inte direkt efter att jag börjat med 98 oktan så det kan jag bara rekomendera. | |
| Har nyss köpt mig en 325i -06. Upptäckte inget när jag testkörde bilen men dagen efter så märkte jag att den röck och hade sig. Bara vid låga varv, på övre registret går den kalasfint. Det är lite störande då man inte kan accelerera utan att hela bilen rycker. Är det ingen av er som haft detta problem tidigare och fått det helt löst? | |
| LinuSsde såg jag hade löst med att byta kamaxelgivare och styrventil. Någon som fått det löst på samma sätt? Eller nått annat sätt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.