|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Det blir en Volvo till 95%. En kompis ska sälja sin 855R vilken jag vet är välskött osv. Relativt skoj bil med väldigt gott om utrustning osv. Automatlådan till trots va den "mysig" att köra, med autotechchippet. Körglädjen är ju inte alls densamma som M3àn vilket inte heller har någon betydelse, men bra skjut och gott om utrymme. Konstigt nog blir försäkringskostnaden gentemot min 318 bara en tusing mer per år.... |
|
|
Nu är iaf BMW`n såld och 855àn står på gården.. |
|
|
Otroligt att man ska bli rånad av försäkringsbolagen för en 318!? En Volvo R är ett monster i jämförelse med 318, rimligtvis borde premien skilja mer, eller anser bolagen att risken för "dyra" personskador är avsevärt högre i BMW:n? /L |
|
|
Törs inte säga grattis (fel forum och så är jag fortfarande bitter på min 855 GLT) ;). Kan inte komma ifrån att jag är redigt nyfiken på hur den bilens faktiska bensinförbrukning står sig mot 540. Iom att den är nyköpt torde det vara svårt att säga för dig. Finns det någon som ägt en sådan Volvo och mätt förbrukning med trippmätare/tankning? Min ligger nämligen kring fabriksuppgifterna dvs 1,28l/mil. Mvh Mikael |
|
|
Ska kolla.. Då jag umgås med föreg ägarn till bilen ofta kan jag kolla lite med honom. Men törstigare än en 318 är den absolut. :) |
|
|
Jo...nog kan man väl säga "grattis",det är ju iaf en bil med lite klös i :)...Tyvärr felhjulsdrift o kamrem och svårmekad,koppling,toppbyten är "ingen lek"...men det med "toppbyte"ska du väl slippa så länge kamremmen håller ;) Hunden lär väl iaf trivas ;) Mvh Janne. |
|
|
Ja eftersom bilens förra ägare är en av mina bästa polare så vet jag ungefär hur bilen är skött osv. Kamremmen är bytt för 700 mil sen så den håller förhoppningsvis ett tag till. Ja framhjulsdrift är kasst i bilar med lite mer effekt.. Är vägen blöt spinner den hejdlöst i farter upp mot 110 vid en "kick down". I övrigt tycker jag den är riktigt fin att köra! Komforten är kanon, men den är oerhört spårkänslig! |
|
|
Det räcker enligt min erfarenhet med en GLT för att vid fuktig vägbana helt oavsiktligt bli stående i en korsning och din har ju några kusar till. Motorerna (svär jag i kyrkan nu?) är inte dumma. Mvh Mikael |
|
|
Alla med ett någorlunda välutvecklat motor-öra vet att det gurglande ljudet från en Volvofemma på högvarv är njutbart, En BMW sexa på höga varv får huden att resa sig, En Alfa Sprint Boxer 4 på 1.5 Liter med dubbla Weber sätter alla känslor i svall! Tom. en "trimmad trefemti" från Detroit kan låta riktigt elak. Ja, listan kan göras lång..... /L |
|
|
Lite bilder på bilen: Länk |
|
|
Skön kombination med en sådan på uppfarten och en M3 i garaget.....:) /L |
|
|
Men...gick inte din budget "överstyr",du skrev ju i början kring 25000kr?..Borde väl ha kostat en smula mer Volvon...eller? Mvh Janne. |
|
|
Jo den tänkta budgeten sprack givetvis, men jag fick den ändå till ett bra pris. Sambon tjatade också om en 855 då hon kommer från en familj vars enda intresse för bilar ligger helt på Volvo. Hade gått att hitta en fin GLT för 30 000 vilket hade räckt mer än väl! Men när han ville sälja denna och jag som sagt vet hur den skötts osv så kändes det som ett bra tillfälle att få en praktisk kärra som ändå är förhållandevis trevlig att köra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.