|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Länk Finns ju en del...Bara ett litet "axplock" på vagnar här ovan..OBS! vet ju ej skicket eller historik osv på dessa! Mvh Janne. |
|
|
Bensinförbrukning beror ofta på högerfoten, Volvo är allmänt känt att 700 och 900 modellerna ligger runt litern i förbrukning men att man som oftast ligger runt 0.9... Men återigen, vi kan inte avgöra åt dig vad du ska ha... väg in allt o titta runt... |
|
|
De har nämts tidigare i tråden, men som billig pålitlig laståsna skulle jag välja Merca W124 eller Passat. Om Sankt Bernhards-hundar kunde tala tror jag ingen av dem skulle nämna BMW som favoritkombi. Möjligen X5 då. AE |
|
|
Ja...Hoppades att jag skulle slippa skriva detta som jag nu kommer att skriva ;) Jag vet att Ford Mondeo kan härberga två "Golden" utan större problem,men den är iofs säkert en 05,06:a så jag vet ju inte om äldre Mondeos i "25000kr" klassen har mindre utrymme där...men troligen. Och det jag kan säga om Chrysler Voyager är att den bilen vill du INTE ha...Problem mest hela tiden OCH dyra fel också(hört från ägare av denna vagn).. Mvh Janne. |
|
|
Automatlådebekymmer är tydligen en påtvingad prenumeration för Voyager-ägare. AE |
|
|
Voyager-tankarna har helt lagts på hyllan. Bränsleförbrukningen känns inte som någon stor faktor då vi inte kör så mkt per år. Man får helt enkelt ha ögonen öppna om det känns som rätt bil dyker upp! Tack för era svar! |
|
| VW Golf Variant! Trevlig bil, massa utrymme. | |
|
kikat runt och kollat en hel del, lutar åt att att det blir foljande: Länk Den ser fin och välskött ut, gått ganska lite och sen så är det första bilen jag blivit intresse´rad av redan i annonsen. |
|
|
Ok nu tar vi det lungt och metodiskt. Voyager går bort, pga en hel drös anledningar. Vilka av en du nämner. Mondeo (billig) går bort, kvalar lätt in bland världens sämsta bilar när de rullat en bit. Volvo 765. Jag har haft 760 -88 bränsleförbrukning = Voyager men är så slö att man vill dö. Välj en 745 / 945 istället. Tips Opel omega som inte är upprostad Mazda 626 kombi snål bra utrustade mycket bil för pengarna om man köper ett bra objekt. Franskt?! Cittra kombi kanske mycket bil för pengarna och ett oförtjänt dåligt rykte. Volvo 745 med insprutningsmotor Gle Glt eller en nyare GL Tror du trots allt kommer landa kring ngn e34 touring, det är ju det enda vettiga i sammanhanget. -Phil |
|
|
765àn jag länkade till går bort då den redan va såld. |
|
|
1. Mercedes S124 (E-klassen som var samtidigt som E34 alltså.) 2. Opel Omega 3. Volvo 945 Så ser min rangordning ut vad gäller stor brukskombi, möjligen att Volvo kanske kommer före Opeln. Men definitivt Mercan i topp. Volvo 855 går fetbort. |
|
Gemini__ |
En Volvo 855 är i mitt tycke oslagbar som brukskombi, underbar komfort och goda utrymmen. Går att lasta mycket i dessa vagnar, även om den inte kan matcha 945:an i just detta avseende. Men i allt annat (ok, finns mer saker som krånglar på en 855 än en 945:a men det är absolut ingen problembil) är den överlägsen. Ta säkerheten t ex. Sålde dock min 855 till förmån för E38:an =) Mvh: Thomas |
|
Jag kan mycket väl ha haft otur, men en 855 skulle jag aldrig rekommendera någon pga att jag drabbades av många fel och kostnader och sålde den eftersom jag troligen reparerat den med en slägga om jag drabbats av ytterligare problem. Även hos bilprovningen tycker jag den ser ut som en problembil (sämre än medelbilen på en del punkter) jämfört med japsare och BMW. Men fortfarande förstår jag inte varför en så pass liten hund behöver en stor bil. Tex skulle en nissan sunny kombikupé duga utmärkt för de flesta "normalt" dimensionerade hundraserna. Jag körde runt med en Bullmastiff på 75 kg i en Mazda 323 och han hoppade så gärna in där och använde den tom som hundkoja när jag var på landet och lät det stå öppet. Mvh Mikael |
|
|
Det är inte enbart hunden som behöver plats! Men när han är i bilen vill man kunna få plats med lite annat också. Sen är e30 inte världens roligats att åka en längre sträcka med. |
|
|
Volvo 855 är en inte alls speciellt lättmekad bil där bara ett så "simpelt" ingrepp som kopplingsbyte(jaja,det sker nu iofs inte varje år ;)) kan göra även en härdad mekaniker gråhårig.. Men.. jag skulle nog aldrig överge BMW "bara" för "en liten hunds skull" ;) En vanlig E34 Touring är mitt tips igen...ärligt :) Mvh Janne. |
|
|
E34 är säkert en trevlig bil, men det är inte ofta jag sett ett fin exemplar i Touring-utförande. Försäkringskostnaderna är också relativt mycket högre än motsvarande modell av flera andra märken. Visst hittar man ett riktigt fint ex så finns det stora chanser att det blir en sån, men det är inte det första jag kollar efter. 518 går fetbort då jag minst sagt hatar 4àn. Inte ens i min lilla E30 känns den ok. 520 är säkert inte märkbart snabbare, men där finns iaf den sköna musiken från sexan att lyssna på medans man väntar på att bilen ska komma upp i hastighet. Volvo 745/945 är ju totaltråkig, men nästan allt är okomplicerat att meka med, och går något sönder finns delar i princip i överflöd på varenda bilskrot. Japanarna är ju ofta ett offer för rosten, men de brukar va driftsäkra och ofta finns det gott om finesser såsom elhissar, elspeglar, ellucka, farthållare mm. Detta finns ju i flertalet andra bilar med, men det verkar ofta som att japsarna har lite mer redan i grunden. |
|
Gemini__ |
Ja det finns väl både bra och dåliga exemplar. Köpte min av förste ägare personligen med full servicebok/dokumentation. Klimatanläggningen är en punkt som nu när den börjar bli till åren bör vara åtgärdad innan köp, vilket min var. Vidare köpte jag en sen -97:a, som bekant är de som bäst när modellen lider mot sitt slut. Slitet uttryck, men mycket bil för pengarna har aldrig stämt bättre in än här. Enl. mina erfarenheter iaf. Mvh: Thomas |
|
Vad tror ni om denna? Inte världens största, men den ser fräsch ut samt att Honda är ju ofta ganska småkul! Länk |
|
|
Är bilen välskött känns det utan kunskap om prisbilden att det är mycket bil för pengarna och dessutom troligen prutbart. Honda har ju ett mycket gott kvalitetsrykte. En morbror till mig som köpte sin ny körde den i 30000 mil och var så nöjd med dess egenskaper att han efter att ha skänkt bort den till ett syskonbarn åkte tillbaka till återförsäljraen och köpte en ny Accord igen. Han var faktiskt och tittade på en ny BMW också, men han var så van vid Accorden att han hittade för många minus hos tysken (priset tyckte han dock var ok). Mvh Mikael |
|
|
Tja,relativt billig var den ju.. och säkert en "trevlig vagn" :) Ganska ovanlig mig veterligen också,men där slutar mina "tyckanden" om denna Japan.. Så fort jag börjar "snacka" om Japanska bilar så börjar högra ögonlocket vibrera och tårna domnar...får även lite ont i vänstra lillfingret ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.