AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.124

Nån som känner igen denna 535 -02 på Autocenter?

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Hejsan, kollar runt på på blocket.se och jag hitta en jätte fin bil BMW 535 V8 -02.

Jag har en BMW 525i -01 som jag tänkte isf byta in mot den.
Min bil har gått 10.700mil och denna har gått 9.600mil men denna är import han killen som jag snacka med i telefon sa att miltalet stämmer på den!
Vad skulle jag få för min bil, vad skulle det bli att jag skulle få för ny räkning?

Min bil är standrart medans denna är full-utr (skinn, gps, telefon)

är detta en bra affär eller ska jag avslå?
Länk

Wo
5
Wolfram
525i-04
Det bästa är väl att kolla annonser på bilar som motsvarar din bil.
Alt åka till någon annan firma och höra vad de skulle ge i inbyte, och sedan höra med handlaren för den nya BMW:n vad du får ge mellan, då har du i alla fall lite hum om hur du bör ligga till.

Att byta en årsmodell upp kostar nog kanske ofta mer än det smakar, även om bilen är lite roligare. Bilaffärer är väl sällan speciellt lönsamma, det är väl frågan om om du tycker det är värt pengarna för den piggare motorn och utrustningen. I så fall är kan det väl vara en bra affär.

Däremot skall du inte förringa det faktum att den andra är en import, eftersom du kommer få mindre för den/mer svårsåld den dag du skall sälja den bör detta återspegla sig i priset när du köper.

Inredningen var ju riktigt snygg. Men jag tycker den var för dyr. Inget M-paket heller.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Vad folk säger om miltal, speciellt bilhandlare ska du INTE ta notis om alls, det gäller att skaffa fram trovärdiga bevis för det och det får du genom din BMWhandlare, där du köper ett serviceutdrag,garantiutdrag för en 500 spänn.
Stämmer miltalet, vilket inte är omöjligt, ser väldigt fräsch ut, men hade velat se förarstolen o fronten på bilen. så är bilen för dyr i allfall.
Tror inte den varit dyrare om den stått hos en BMW handlare och varit svensksåld. tex.
Länk

(En 540T-01 manuell såldes privat för 120tkr med 12.000 mil på mätaren frågan är bara hur mycket backad den var tippar ca 10.000mil.)

///MVH Hasso
Länk
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Jag har funderat lite och snackat runt med folk, känns lite för bra för den bilen.
Sen när jag säljer den så kommer jag förlora mycket pengar har den känslan. Jag får leta vidare efter svensksåld bil.

Någon som vet någon likvärdig bil med samma utrustning

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
En 535:a är en udda modell i Sverige och kan bli svårsåld. Gasarna vill ha 540..........

Här en på Mobile Länk

Förorenade Bil i Malmö har en -02 540 med 9800 mil på mätaren för 190'. Såg vettig ut när jag tittade snabbt på den i förra veckan. Inte samma utrustningsnivå, men svensksåld + 540 och kanske inte mätareskruvad:).

Det känns som att det är bra prutläge på sena e39:or.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
hm, det får bli en 540 sedan då.. får ta och kolla runt på blocket.se här vart jag bor så har vi inga så många BRA bmw bilar, finns massa 318 520 isf:D vill ha tryck i bilen.D

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Ett trevligt ex till på Mobile Länk

Garanterat mätareskruvad, krockad och allmänt skrotfärdig.

/Johan

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
olja, går det och lita på tyskar? hehe..
vet du inga här i sverige?

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Tittar själv efter 540/740 och har insett att det nog får bli en tur söderut igen:).

Den här ser trevlig ut Länk Imolaröd 540 med M-sportpaket, mums!!

Om du vill vara lite mer diskret Länk

/Johan

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
hm, får vänta tills det kommer fram nått fint.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.