|
|
|
|---|---|
|
Vintern är snart här! Är sugen att uppgradera bmw originalfälgen till vinterdäcken, ser lite tråkiga ut tycker jag. Riktmärke: 16/17 tum, bak 225 o 205 fram. Kan ni rekommendera några snygga vinterfälgar, posta gärna bild. Visa gärna bild på era vinterdäck ni har idag, alltid inspirerande med bilder. Hade tänkt sälja dom gamla och vill inte lägga för många tusenlappar emellan. Ska man köra fälgar som är svarta mellan ekrarna så inte bromsdamm och smuts syns så tydligt, har sett en del nya bilar som ser ut så nu, borde vara praktiskt på vintern. Ju mer bilder desto roligare blir det!:) Bilder på vinterfälg finns i galleriet: Länk //Hampus Länk | |
|
Se mitt galleri...jag hade "stjärneker 44", 17 tum (dock hade jag 205/50 runt om), som vinterfälg... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Har likadana som ufo, tycker att dom passar grymt bra på E46 coupén faktiskt. Har inga bilder än, men det dröjer väl inte innan dom åker på.. | |
| nja.. lite rejsiga fälgar för min smak, lite som ac schnitzer. Inget ont i det, men gillar den klassiska looken. | |
gretzky |
Kolla in Svf Milano Länk tror den finns i både 16 o 17" har för mig att det va rätt bra pris på den också. Alt. BM Cobra Länk Finns till 3-serien från 15" o upp till 19". Har själv haft den sistnämnda i 17" såg riktigt bra ut. Tror det blir nåt i stil med första alternativet denna vinter. dieseldoris |
|
Du tittade nog på mina sommarfälgar (som för övrigt var ACS), de såg ut så här: Länk Men mina vinterfälgar såg ut så här: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ufo. Ditt antagande var helt rätt. Dina vinterfälgar såg banne mig helt rätt ut, ren design, lätttvättade för vintern, klassiska.. I like!:) Vad går sådana loss på? //Hampus Länk |
|
|
Jepp, det var ufo's vinterfälgar jag menade också. :) Har likadana, dock har jag faktiskt ingen koll på däckdimensionerna. Köpte bilen med sommardäck på och vinterdäcken åkte rätt in till förvaring. Har dock för mig att det är 225or på, kan det stämma? Jag kommer ihåg att jag reagerade lite på dimensionerna i alla fall.. /Wiberg |
|
|
Leta rätt på ett par fina begagnade 17" som följer med M-paketet på E46 -03 och framåt. Då får du bredare bak & smalare fram och kan köra med de däckdimensioner du nämnt. Jag kör med den set-up:en på min bil på vintern. Jag tycker de passar mycket bra på bilen, en ganska bra kompromiss mellan sportig/elegant fälgdesign. Att fälgarna är ganska öppna är en fördel, då det är lätt att komma åt och spola av bromsar mm för att få bort smuts/salt mm. /JD |
|
|
Länk Detta var mina vinterhjul på e46:an. 17" är inte såå blodigt dyrt. Hakka 4 - 225/45-17 var monterade. |
|
|
Finns ju bla dessa "kopior" till salu här på börsen: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
...här finns lite snyggare kopior: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag har 205/50-17" fram och 225/45-17" bak, dubbade Hakka 4, betalade 6800 för hela kalaset hos gummihuset.se. /J |
|
|
Tack grabbar för alla tipsen! Blir att leta upp ett par beggade bmw stjärneker 44 17 tum. Tycker dom verkar bäst alla kategorier för vintern! Vad tror ni man kan få för mina gamla bmw original vinterfälgar+däck? Vinterdäcken är odubbade och har bra djup (finns bild på detta i albumet)Länk //Hampus Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.