|
|
|
|---|---|
| Har igår betalat en handpenning på en svart Z3 2,8 -00, 8000 mil, sportchassie, 155.000:-. Den är importerad från Italien! och i serviceboken finns det stämplar från BMW-verkstäder. Kan man få uppgifter från BMW vilka mätarställningar som gällde vid de olika servicetillfällena? De borde ligga i en databas någonstans antar jag. | |
| japp det kan du. 400kr tar de för en sådan upplysning. Det du kommer få då är datum samt milställning då bilen varit inne på aukoriserad BMW service. Det kommer dock inte framgå vad som gjorts på bilen. Rekommenderar starkt att göra detta, särskilt med tanke påa tt det är en italienimport. Misstänker att en Z3 2.8 inte är särskillt billig att äga i Italien ... | |
|
Är det denna du lagt handpenning på? Länk Det råder lite delade meningar kring den firmans pålitlighet, så jag tycker att du ska kolla den NOGA. Ta med bilen till BMW eller M-Testcenter eller någon verkstad du litar på fullt ut och låt ett proffs titta över bilen. Lycka till! |
|
| Japp det är den bilen. Tack för tipset! Det borde vara en fördel att bilen gått i Italien med tanke på rost o.d. Eller? | |
|
De gånger jag hört saker om Sportwagen så har det varit positivt. Detta är naturligtvis ingen garanti så det skadar ju inte att kolla bilen noggrant. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag har tittat igenom vad som sagts om Tom i detta forum och det negativa verkar nästan uteslutande röra sig om hans bemötande vid mer eller mindre seriösa bud. De flesta tycks vara nöjda med firman och Tom. Men det är nog inte fel att låta testa bilen i alla fall. Frågan är: hur hanterar man ett negativt testresultat? Testet bör väl göras innan man slutbetalar. För då kan man lämna tillbaks bilen mot att man förlorar handpenningen 5.000:- |
|
|
Bilen är ju riktigt snygg att titta på, så det är lätt att man blir lite förblindad, därför kan det vara bra att ta hjälp utifrån. Rostmässigt bör det vara en fördel att den kommer från Italien, men å andra sidan är italienarna generellt sett mindre rädda om sina bilar än tyskarna. Bilen saknar nummerskyltar i annonsen, men jag antar att den är regbesiktad och klar nu? |
|
|
soomg: Sportwagen skriver följande texten på BytBil: "Import bilar garanterar vi mätarställningar, fri retur rätt i 6 månader." Med andra ord så om mätarställningen inte skulle stämma så bör du utan problem få tillbaka din handpenning. Sportwagen har hållt på i många år och jag har inte hört om någon som köpt en skruvad bil av honom däremot är det en del som varit missnöjda med hans kundbemötande. Har för ett antal år sedan varit där och tittat på bilar dock utan att köpa samt att jag vid två tillfällen har köpt fälgar av honom och han har alltid vara bra att ha att göra med. Bilen ser fräsch ut så hoppas allt går bra. ___ //Ulf |
|
|
på bilder ser alla bilar fina ut, sällan man upptäcker något där så en ordentlig koll är nog att föredra, ang, bmw:s databas, så kan jag säga att jag själv ringde BMW Mölndal för ett jobb som var gjort där enl. min BMW-verkstad och jag fick utförlig info via telefon vad som utförts och det arbetet var inte lagrat hos "min" verkstad bara att annan BMW-verkstad gjort något mvh Uffe/bildock |
|
|
Lånar tråden lite... Är på jakt efter kromade/rostfria bågar till min Za och såg en variant nu som jag inte sett förr....någon som har nån info? soomg: Lycka till med bilen och välkommen till den underbara Z-världen!!! /Pane |
|
|
Du kan ju kontakta min säljare (köpet är klart onsdag nästa vecka) eftersom jag inte ville ha de kromade bågarna och han har lovat att byta ut dessa mot vanliga svarta. Anledningen till varför jag inte vill ha dessa bågar är att de dels är för låga och ger inte fullt skydd och dels att vindnätet inte passar på dem. han hade först tänkt att montera av svarta bågar från en annan Z3:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.