|
|
|
|---|---|
|
Hej, nu har jag letat bil i en månad så det börjar bli dags för en nu. Börjar bli lite tråkigt att åka mb 250d. Vad tror ni om priset på denna om allt är i sin ordning, det kanske är någon som känner till bilen? Länk PB | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bilen är importerad av någon i Helsingborg= se upp, flertalet skumma bilfirmor som skriver bilar på privatpersoner runt om på stan för att slippa importmomsen, samt inte synas i registren av skatteskäl och när mätaren har backats 10.000 mil. Klarar den service/och garantiutdrag från BMW så är det väl OK. Dessa bilar är de som importeras och skuvas i parti o minut sedan 2 år tillbaka. Prisnivån är väl OK om bilen är OK. (vad kostar motsvarande bil i Tyskland hos en välrenomerad handlar ?) ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Petrus! Jag håller med hasso till fullo! Jag köpte mig själv en 330d i somras och hade då letat efter en sådan här hemma i ett drygt halvår. Tröttnade dock efter att flertalet hade skum historik och skruvade mätare så jag tog saken i egna händer och åkte till Tyskland och köpte en -04 som hade gått 12 000 mil. Bilen du refererar till togs i bruk i sverige första gången 2007-02-24. Bara detta väcker en del misstankar. Varför säljer man en helt nyimporterad bil? Prova att sök på bmw.de där urvalet är stort och säkerheten på en bra bil är mycket hög! |
|
|
Har pratat lite med ägaren, och det är en firma i Helsingborg som heter Rockensons bil som tagit in bilen, känns inget bra när det är en importfirma som tagit in bilen. Någon som känner till denna firma? Det lutar väl åt att åka till Tyskland och handla bil, det är ju nästan omjöligt att få en bil med den utrustning man vill ha i sverige. Guebo, är du nöjd med 204 hk motorn, det är ju även en sån man är sugen på. PB |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns en del "fina" bilar i hallen bland annat en nyimport, ett riktigt önskefynd en 530D-02 med M-paket med under 10.000 mil på mätaren, en ren uppenbarelse :) dessutom är bilen tillverkad enligt cahssienummer "GX47230" 01/2001=2001 inte 2002. Har tyg/alcantra inte skinn som uppges. Med tanke på prissättning så kan ju bilens mätare vara OK, ser inte ut som en fd företagsbil. Tja en del supekta bilar, en lågmilad privatägd golf som rullat på Stockholms trafikcenter i 2 år som halkbanebil ??. vem vill ha en sådan :) Handla hos en BMW handlare i tyskland eller den handlare som tar hand om de bilar som rullat lite för mycket för att BMW ska ställa in dom i hallen. typ över 12-13000 mil ///MVH Hasso Länk |
|
Om det finns något du absolut ska undvika så är det nyimporterade dieslar som tagits in enbart för att säljas direkt efter sin ankomst till Sverige av suspekta småhandlare på blocket. Eftersom de ofta kostar mindre än de gör i Tyskland, vad tror du de tjänar pengar på? (Svaret: Momsfusk, skruvat, krockat) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Att köpa bil som är intagen av importfirma utan att kolla upp historiken först är ju uteslutet, man ska alltid kolla historiken oavsett om det är en handlare eller privatperson som tagit in bilen. Kan ju dra ett exempel på en 530d som en bekant till mej var intresserad av, den kollade vi upp genom att ta kontakt med verkstaden i tyskland där bilen varit servad enligt ägaren. Den bilen hade aldrig varit servad hos dom, ringde och talade om detta för ägaren som själv tagit in bilen, det var konstigt sa han, det som var konstigt var att han inte var intresserad av att bevisa att bilen var ärlig. Hans sista kommentar var, då är väl inte du så intresserad av att byta längre!!! Som sagt det lutar väl att hämta en bil i tyskland. PB |
|
|
Jo jag är helnöjd med 204 hkr motorn. Men å andra sidan vore det konstigt annars ;-) Jag tror att du är inne på rätt spår med att söka efter en bil i Tyskland. Tyvärr verkar det som om dessa fina bilar är oerhört populära bland fifflare och bedragare. Tittade själv på en del objekt hos Rockensons och alla verkar ha runt 10 000 mil på mätaren och en 20-40 000 billigare än i Tyskland. Kanske de bedriver välgörenhet, vad vet jag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.