AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
675

Något är fel vid körning över brunnslock eller små hål ?tror det e stötdämparna ?

Ja
118
Jasko
530i -06
Hej när jag kör med min e36 328 över brunnslock, vägar under arbete eller små mål så känns det som bilen börjar spinn bak och drar i sidled .... undrar om någon vet vad det kan vara för fel? jag har pratat med lite kompisar o dem tror det är stötdämparna för i högre fart så kan det få för sig o dra lite sidleds och då även fast det inte blåser mkt ute och dem hårda pappersbitarna som sitter på stötdämparna har trillat ner på bägge sidorn o låter lite när man kör över vägbular och upphöjda övergångställen osv ... någon som har en aning vad detta kan vara eller är mina egna funderingar på stötdämparna helt fel jag kanske e ute o cyklar ?

jz
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Om det "klonkar" är det nog ngn eller några bussningar i fram eller bakvagn som e slut
so
28
soren_h
BMW 318 -97 E36 Touring
Hej

På min E36a började det "klonka" i bakvagnen samtidigt som den kändes instabil när man körde över typ brunnslock. Det visade sig vara en utnött gummibussning som håller bakhjulet på plats i sidled som var felet. Utan den, för att förklara på nåt sätt, skulle bakhjulen kunna röra sig i sidled som framhjulen gör, fast okontrollerat. Hissa upp bilen och rucka på hjulet. Den ena bytte jag själv med mycket stor möda så den andra sidan fick en verkstad fixa. Dessutom krävs det en hjulinställning efteråt. PS: På min hade BMW ändrat utförande på bussningen så det var lite förvirrande när jag jämförde min gamla med den nya som jag köpte.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.