|
|
|
|---|---|
|
Jag minns nåt om att man i Teknikens Värld -88, när nya 750 testades, att man tyckte att Japanerna hade för vana att göra plastlister som såg förvillande lika ut som äkta trä, och ny hade BMW lyckats göra trälister som var så behandlade att de såg ut och kändes som plast... Men hur är det med det där nu då? Är det äkta trä på/i listerna??? På E38 så är ju stommen på listerna gjuten aluminiumprofil på vilken det sen sitter ett lager med nå¨t som ser ut som trä och lack. Jag trodde först att det handlade om någon sorts fanér som fästs på denna list och sen förseglats med någon lack, kanske epoxilack? Men nyligen så påstod en kille att det bara var plast och konstgjort hela skiten. Hur är det egentligen, är det någon som kan reda ut detta? Egentligen gör det ju inget om det skulle vara "bluffträ" då det är jäkligt gediget gjort. Men ändå så käns det lite snopet då man hela tiden har fått det itutat att BMW, det är kvalitet det, äkta vara och seriöst gjort. Och så kanske de på detta område inte är bättre än de japs som BMW-folk ofta kastar skit på.... Dr Tinnitus, åter på AP efter 1 års ofrivillig "exil"... | |
|
Vill minnas att det var en diskussion om detta för en tid sedan...kontentan av den vill jag minnas var att det är ett tunt lager trä ovanpå,dock inte så tjockt som man kan förvillas att tro,snarare väldigt tunt lager.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.