AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
578

Eftermonterat larm krånglar, någon som är kunnig?

Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
Hej, har en gammal bil med eftermonterat larm på som jag inte har några instuktioner till men som lever sitt eget liv.
: Den har stängt av funktionen att låsa och stänga och därmed gjort att jag inte kan låsa alls även för han för att förardörens lås har "låst sig".

Ibland gör den så inte blinkersen fungerar och ibland går larmet och man kan varken starta eller nått.

Skulle vilja ta bort det men tar man bara bort dosan låser sig bilen och inget går att starta.

Hur gör jag?
Man måste ha en installationsmanual med kopplingsschema för det aktuella larmet, alla är olika, kopplas olika, har olika kabelfärger osv. Det går inte att ge generella råd, och inte gärna på öppna forum som kan läsas av personer med ev. "skumma" avsikter.
Bäst är om du tar kontakt med en larminstallationsfirma eller om du kan ge mera info om larmets modell och typbeteckning.

FP
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
JO det är ju sant som du säger, idag hade jag "lite tid" så jag följde vart alla kablar gick och började felsöka och tror nu jag hittat problemet som var en kabel som va påsatt med en kabeltjuv som hade ramlat bort, nu fungerar larmet som det ska igen.

men tack ändå och hoppas det finns få personer med skumma avsikter här på autopower. Men när du säger det så vet man ju aldrig vem man pratar med har på fomumet eller vad de har för avsikter, något man bör tänka på ibland kanske.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.