AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
539

Elfel! 520 -88 behöver hjälp

sk
35
skäggo
540iA -97
har problemmet av att bilen är orkeslös vid 3000-4000v,
efter 4000v kommer bilen igång igen.
den har även vart lite trögstartad när den är varm men går alltid igång

har senare upptäkt att när jag har helhjusen tända eller sätter på massa annat som drar ström så blir den ännu värre och orkar inte dra bilen framåt alls vid 110km/h, då man ligger runt 3000-4000v/m.

märkte igår att de blev ännu värre när jag va ute o körde när de regna!
släckte alla lysen och annat som drog för att testa, vilket inte va så lyckat att göra på natten då snutten va precis bakom ;-)
så nåt läckage eller oxidation måste de va men har inte hittat nåt än.

har synat jordkabeln och smörjt från batteri till kaross och sen till motor men hjälpte inte, har även bytt lmm som jag hade extra för att testa.

har läst här på forumet om kolkanister som gör bilen trögstartad men vet inte vart den sitter, huvudsäkring nånstans pluskabeln och oxidation i säkrings/reläboxen men vet inte riktigt vart jag ska börja,

testade med 5-56 i reläboxen o kolla säkringar men hjälpte inte, kanske missa nåt.

nån som har lite tips till en nybörjare på bmw???

man ska inte kasta glas på sten
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
när den är orkeslös,kan det vara vevaxelgivarn.bäst o göra en diagnos på bilen istället.så slipper man chansa hela tiden.kan bli dyrt i längden o byta del för del...
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Du behöver kolla hur mycket den laddar, mät med multimeter över batteripolerna med motor igång och förbrukare på.
Trögstartad och orkeslös behöver inte ha nån koppling till varandra.
FAF
sk
35
skäggo
540iA -97
ska nog kolla det, batteriet håller sig fulladdat iaf, får väl ta och köpa mig en amp-tång ;) funderar på om nån kontakt skaver i, ex pluskabeln in till kupe´n
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.