|
|
|
|---|---|
|
Behöver veta vilken kabel (kabelfärg) eller utgång på stereon som är remote eller ignition. Någon som vet? Bilen är en e92 335 Livet börjar vid 9G... | |
|
är det verkligen ingen här inne som vet detta??? Bor tillfälligt på annan ort och har inte med mig mitt multiinstrument. //Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
|
Har aldrig skruvat i så nya BMW, men om de inte ändrat sitt färgschema på kablaget så är vit/lila spänning i nyckelläge I (ignition läge II används inte till stereon), och vit är remote ut. En liten 12V lampa på någon watt eller en lysdiod + motstånd går också utmärkt att testa med. FP |
|
|
folke, du vet inte vilken utgång på stereon som används till remote. Jag har två utgångar som på orginalkablaget är oanvända. Jag har förstått att stiften är samma från 2003 någon gång. Är på kurs i Stockholm för tillfället och har inte tillgång till min ordinare toolbox med voltchecker o.d. Tack //Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
|
så här ser kablaget ut på min bil, scrolla ner till inlägg #3 Länk HAr tyvärr ingen kabel med de färgerna som du anger... Livet börjar vid 9G... |
|
|
Tyvärr har jag ingen info för tillfället. Kanske nån annan har koll på detta. FP |
|
|
Folke, jag läste i en tråd på e90post.com att det inte finns ignition längre utan att can-bussen styr spänningen av/på till stereon. Då skulle man kunna koppla in sig direkt på +12v och jord. Tror du detta kan stämma? Sen verkar det även som om pin 13 på stereon har en remote-funktion. Den borde oxå gå att använda. Jag har uppdaterat bilden på kopplingsdonet i mitt inlägg här Länk Kommentarer?? //Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
|
Det kan säkert stämma med att CAN-buss eller snarare MOST (optisk signal) styr stereon osv. Pin 13 kan jag inte lokalisera men du menar förmodligen acessories och där kan säkert komma ut 12V vid tillslag, dvs användbar som remotesignal FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.