|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en E46 med tyg/alcantara klädsel och har upptäckt att jag fått ett litet hål i förarsätet på sidan där det är alcantara. Bilen är bara 4 år gammal och har gått 7000 mil. Tycker att det verkar sjukt dåligt att en bilklädsel inte håller längre än så! Tänkte åka förbi BMW i veckan men antar att man inte har något för det. Har varit rätt slitet på sidan av ryggstödet på ett ställe ända sedan jag köpte bilen för två år sen men nog borde det hålla längre. Att det blir slitet är ju en sak men att det går hål känns ju rätt ruttet. Någon som haft liknande problem? | |
| Nja, inte haft eller sett några sådana problem. Men jag tycker absolut att BMW borde göra något åt det, bilen är ju trots allt inte så gammal..Känns jäkligt dåligt på en 03:a med 7000 mil på mätaren...Hur skulle bilen sett ut om den 25000 mil? | |
LeifM |
Jag fick förarstolen klädsel utbytt efter 2 månader pga hål på min 525. Visserligen -89........ Nästa BMW en diesel... |
|
Jag hoppas verkligen att dom kommer försöka hjälpa till något men är skeptisk... Detta är min första BMW, har åkt mycket VW och Audi förut utan att haft några som helst problem med säten trots att en del av dessa var rätt gamla. Där det gått hål är på sidan av ryggstödet där man på sin höjd kommer emot när man går i och ur, man kommer inte åt sidan där när man sitter i stolen. För mig så är ju BMW verkligen en top-of-the-line bil där man kan förvänta sig service därefter och jag hoppas att jag kommer känna samma sak efter att jag varit där och diskuterat detta. |
|
| Svensksåld eller import? Kontrollerat mätarställningen (garantirep)? | |
|
Låter nästan som gamla "E30 sjukan" är tillbaka. På E30 imploderade och försvann ju stolarna under föraren på två år. ;) /L |
|
|
Om någon undrar så sitter jag direkt på stål-skelettet i min E30. ;) Tredje förarstolen är förbrukad. Får väl ersätta den med en ölback att sitta på de sista milen.... /L |
|
| Den är svensksåld och mätaren lär knappast vara ändrad då BMW fick göra en garantireparation på kombiinstrumentet för 2 år sedan och då enligt dom kunde se om någon försökt mixtra med ställningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.