|
|
|
|---|---|
|
hej. första gången jag använder forumet. har en 750 e38 som böjar gå dåligare och dåligare på tomgång när den är kall. ibland börjar den gå på nödläge,men slår jag av bilen och sätter på den igen så går den som den som den ska förutom att den vibrerar och är orolig. har bytt insugsmembran men blev inte bättre. kan det va insugspackningarna som spökar? har ingen egen dator men jag kollar på autopower så fort jag kan. | |
| Du kan ju prova att spruta startgas på insuget för att höra om den drar tjuvluft där | |
|
Hejsan Det låter som det kan vara LMM (luftmängdmätare) du har 2st på din bil. prova att koppla ur den ena i taget när bilen står på tomgång. Försämras tomgången ytterligare när du kopplar ur den ena, ja då vet du att den är frisk. Får du ingen reaktion alls när du kopplar ur den andra...ja då vet du att den är kass! Mvh Skalman |
|
| tack för era svar. har provat med startgas och visst ändrade sig tomgången,men mycket lite. kunde inte riktigt lokalisera var det kunde va en eventuell läcka. provade även LMM-erna och då gick den bättre på tomgång när jag tog bort den ena och ingen märkbar skillnad när jag tog bort den andra. bilen går ner ganska mycket i varv när jag lägger i en växel,nästan under det nedre strecket på varvräknaren. | |
|
Hmm...låter skumt. Har du testa att "nolla" ? koppla ur batteriet och låt bilen stå 10min återanslut och kör en sträcka så att datorn kan samla ny info. Mvh Skalman |
|
| har beställt tid för felsökning på BMW. fick tid den 3 okt. återkommer med svar på hur det gick. | |
| ja då va insugspackningarna bytta å bilen går bra igen. gött. inte så gött för plånboken... 9500 pix gick det på. | |
| Herrejävlar!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.