|
|
|
|---|---|
|
Har haft en 540 -00 sedan och nu har jag en 97- touring och denna känns slöare. Har läst i ett inlägg att om man stampar 540 ska den släppa och det gör inte min. Tillägas ska det var/är automat på bägge. E det något som kan vara fel eller det är skillnad på en -00 och en -97? Den e inte lång men den e smal!! | |
|
00 har väl 20Nm extra har jag för mig. Ingen större skillnad (5%) |
|
|
Jag kan inte få min touring att släppa genom att bara gasa (rakt fram och torrt väglag). Om den skulle göra det så har man nått fel på däcken skulle jag tro. Kör med 235/45 17" och Yokohama ADVAN Sport. Om det svänger lite eller om det är blött så drar den givetvis loss. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Min släpper om jag stampar.... på bromsen i riktigt hög fart ;-) En gång släppte den tufft på blöt asfalt vid rejält pådrag. Sen släppte den på brunnslock när däcken var helt slut. men i övrigt är det inte mycket till drifting. /Fredrik |
|
|
Touringen är tyngre också, vet ej dock hur mycket. Det och 20Nm (och jag antar ett bredare effektregister utöver de 20Nm) gör väl att skillnaden märks, till det negativa för din del. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Man kan ju göra en körning i bromsbänk för att se om det står rätt till. Då ser man ju även hur effekt och vrid kommer på kurvan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.