|
|
|
|---|---|
| Någon som äger en karmosinröd 1:a som kan posta en bra bild tagen från sidan i dagsljus. Idealiskt vore med M-paket. Har hittat bra bilder på vit och Lemansblå, men saknar röd...... | |
|
Så här ser min ut:Länk Mvh Kim |
|
| Den var ju grymt snygg, precis den jag letar efter med de rätta fälgarna, har du ingen bild rakt från sidan? Är bakrutorna tonade? | |
|
Japp, bakrutorna är tonade. Jag försöker att ta en bild i kväll rakt från sidan om jag hinner. Mvh Kim |
|
|
Lite mer från sidan:Länk Mvh Kim |
|
|
Tack igen Kim! Jag gillar bestämt den karmosinröda färgen. Roligare än alla gråa nyanser. Jag är inne på att beställa en 120i tredörrars, med största sannolikhet en röd nu när jag sett dina bilder. Hur långt har du kört, hur trivs du med bilen och färgen? MVH Daniel |
|
|
Har väl kör en ca 150 mil nu och trivs väldigt bra med bilen, trodde inte att den skulle vara så skön att köra. Relativt snabb och känns större än den är. Tycker att färgen blir snyggare för varje dag:) Mvh Kim |
|
|
Riktigt läcker 1:a -bland de snyggaste jag sett! När började BMW med karmosinröd? Är det en ersättning av imolaröd, må tro!? Riktigt snygg i var fall! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
| tvesovla: Karmosinröd har funnits sedan 1-serien kom och ersätter inte Imolaröd. Karmosinröd är en ett mellanting av BMW:s "röd" och Imola. På jobbet blev jag så övertygad, precis som du, att karmosinröd ersatte Imola, att jag var tvungen att ställa två bilar, med de bägge lackerna, bredvid varandra för att se skillnaden - jag föredrar fortfarande Imolaröd. | |
| nja, dom första ettorna fanns som japanröd, som ersattes av karmosinröd | |
|
Karmosinröd ersätter väl japanröd (som fanns sedan 1-serien kom)? Imolaröd II är fortfarande snyggast :) |
|
|
Emilsson: Tack för att du var vaksam... får skylla på att jag är morgontrött eller nått :P Japanröd = något ljusare och mera RÖD än Karmosinröd. Fdahl: Imolaröd II är överlägset snyggaste röda-lacken som BMW har. " I like my money right where I can see it... standing in my front yard. " |
|
|
OT erldan: Om du ska göra dig av med din 116 kan den ev. vara intressant för mig. Se min köpes-annons i PowerBörsen. |
|
|
emilsson: Äsch, du var 1 minut snabbare ;) exiZ: Jag skulle nog t.o.m. kunna gå så långt som att säga att det är den snyggaste i hela nuvarande färgsortimentet. Men den passar ju allra bäst på M-modellerna! Estorilblå gillar jag också skarpt men den finns väl endast som individual idag... |
|
|
fdahl: Jag instämmer. Sen har jag en svaghet för carbonsvartmetallic (nya M5T som vi har på jobbet gör sig RUSKIGT bra i den lacken!) samt diamantsvartmetallic (men så jag är också en hora för svarta bilar!)... |
|
|
exiz Svarta bilar ÄR alltid snygga men ack så jobbiga att hålla rena, Sverige är ju inte direkt känt för sina välsopade gator. Min förra bil (Camaro SS) var svart och jag har svurit på att inte köpa en svart igen =) |
|
|
erldan: Jo jag vet, men vilken tur att jag är en tjej som ÄLSKAR att tvätta och pyssla om bilar. Kommande 120dM tredörrars är safirsvart metallic. |
|
|
exiZ: Jo, svart är också snyggt! Min M3 cab var cosmossvart och ganska smidig att tvätta iom att den saknade tak ;) Till min 120iM 3-d valde jag Lemansblå och det gillar jag skarpt!! Blir mer och mer nöjd med mitt färgval varje gång jag ser bilen :) Här finns ett par bilder på den: Länk |
|
|
fdahl: Vi ska ha en safirsvartmetallic med samtliga paket och lemon läder! Lemansblå var min favvo lack på 1:an då den kom, men sambon övertalade mig till en svartbil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.