|
|
|
|---|---|
hampe m3 |
Halloj, har laborerat med däck tryck under det gångna dyngnet, men har anningen svårt o hitta det rätta, då dom nya året runt solorna som satt på vid köp är lika glas hala på ny lagd sol uppvärmd asfalt som under monzun liknande regn förhålanden. Kollade trycket i morse o då va det runt 2 bar, den känndes sjukligt trög styrd o vatten planade konstant, höjde till 2.4 fram resp 2.8 bak, med förbättrade känslor bakom ratten. men vad är det rekomenderade luft trycket med orginal 18"? kollade igenom mina tyska instruktions böker o där i förstod jag det som om jag skulle ha 2.6 fram samt 3.1 bak, men tycker det låter anningen mkt på 255/35-18" mvh hampus (har använt sök funktionen men får enbart ngn slags fel kåd/sida) |
| Det sitter en lapp på förarsidans dörrstolpe där det står vilket däcktryck det ska vara. | |
hampe m3 |
kalas, ska genast utforskas. mvh hampus |
|
Den där lappen tror jag tar hänsyn till komfort och grejer. Jag har samma dimension som du om du har 255x35x18 bak och 225x40x18 fram. Jag kör 3.2 bak och 3.0 fram. Väljer du lägre så får du bättre komfort, jag gillar dock när däcken är hårda. Kan nämna att rekommendationen inte kommer från mig utan en kamrat som arbetar på däckverkstad. Kör i nitrogen så slipper du kolla däcken så ofta... //Hampus Länk |
|
hampe m3 |
tjenar hampus, hampus här, kunde inte låta bli :) Vi kör med ställbart chasie på så stötigare kan det nog ej bli, prövar att daska i 2.8 fram och 3.0 bak i morgon, då vi har samma dimensioner på däcken. Nitrogen, vad finner jag det någonstans? mvh hampus |
| vad kostar nitrogen fyllning? | |
|
Haha jo jag noterade det..:) Det låter rimligt, kan nämna att jag också kör original fälg/däck. Kostnaden tror jag är försumbar, kanske 100-200 spänn extra? Själv fick jag det inpå. Hittade en länk kring som förklarar det här med nitrogen. Förkortat att nitrogen molekylerna är större så de tränger inte ut genom bilgummit lika lätt. Länk Länken nedan innehåller en återförsäljarkarta för alla som erbjuder nitrogen i sverige, samt ytterligare info om nitrogenet. Länk (klicka på "här finns vi") Lycka till! //Hampus Länk |
|
hampe m3 |
lyfter tråden, samma fråga fast nu med vinter sulor på i samma dimensioner? vad gäller det för tryck, blir inte klok på detta, aldrig haft några problem med att hitta rätt luft tryck i sulorna på tidigare bilar. Ngt gör att jag har fruktansvärt svårt att hitta rätt, börjar nästan fundera på om jag varm kört sulorna, kring 3 bar ter sig den precis som jag vill förutom att den blir sinessjukt direkt styrd, i klass med en 911 o då e det ngt som inte stämer, 1 cm på ratten gör att den blixtrar över i nästa körfält men igenom kurvorna går den hur fint som helst. Sänker jag trycket känns det som om jag rattar omkring i en lada, helt bedrövlig i kurvorna "vandrar" ngt sjukt, men går rakt då man ej svänger. ngn som har en ide? mvh h |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.