|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har sett att det finns en hel del skrivet om mitt problem: höger vindrutetorkare rör sig inte men vänster fungerar utmärkt. Den högra går med lätthet att flytta med handkraft. Jag undrar var jag ska öppna/skruva för att se själva mekanismen för att hitta felet. Är det möjligtvis någon som har (hittat) en bildsvit som du kan posta? Jag tar tacksamt emot alla tips. Ulf | |
|
hej jag fick samma problem med mina vindrutetorkare idag. fast den vänstra. det verkar som om det bara är en torkarmotor som båda torkarna är länkade till via ett stag. jag var förbi BMW idag och dom skulle titta om dom kunde göra något, förhoppningsvis blir det inte så dyrt då motorn fungerar fortfarande |
|
| Det ska mycket till innan drivlänkaget hoppar isär på en E38. Sannolikt är det bara muttern som håller torkararmen på spindeln som lossat. Peta av plastlocket och dra åt muttern. (Notera att torkarna har rätt inbördes position först) | |
| Jo men jag har en z4 och det ser helt annorlunda ut på dom, fick jag veta av verkstaden som ville ha 2800 för att byta hela torkarsystemet med motor och allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.