AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.063

Info som visas vid resetknapp intryckt och sedan tändning E36

Jag undrar helt enkelt vad för info som kommer upp på displayen i intrumenthuset om resetknappen hålls intryckt när tändningen vrids till läge 1?

Det är 6 olika värden tror jag och sedan avslutas allt med att alla mätare gör ett svep från min till max och sedan tillbaka igen.

Detta gäller alltså min 328 E36 från 96.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Tror att några tecken du får upp är en del av chassinummret så att man kan se att det är rätt instrumentering som sitter i bilen På så sätt kan man se att inte någon har bytt ut den. Så funkar det iaf på nyare E34or har jag för mig.
Hm ok. ska skriva av siffrorna och se om några av dem stämmer med chassienumret osv.
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Jag är inte 100 säker men jag tror att du får med milantalet också

BMW is my style
Milantalet? alltså totala mätarställningen? det som lagras i styrboxen och som visar om det är fiflat med mätaren osv?
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Ja så har jag fattat det men som sagt jag är inte 100 säker, men det borde finnas någon här på forumet som vet mer exakt.

BMW is my style
Ok. får se om någon har ett bra svar :)
För som sagt det är 6st olika värden som visas.

Skulle ju vara kul att veta vad det är för något.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det är sånna som Mac-Jones som gödslar på myten om att man skulle kunna kolla milantalet genom att trycka på resetknappen.

Min bil: Länk
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Stephan det verkar som du sitter inne med info om dom olika värdena som kommer upp när man trycker på resetknappen, du säger att jag gödslar på en myt. Det jag säger är att jag inte är säker på uppgiften och du tolkar det som om det är en myt, då tolkar jag det som att du vet vad det är för värden som kommer fram men vill inte säga vad det är. Har jag uppfattat dig korrekt då?

BMW is my style
Ok guys, om ni prövar sökfunktionen så finner ni ganska mycket om detta.

Av en händelse så snubblade jag över tangentbordet och detta kom fram: Länk .

Mvh
Stephan
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Mac-Jones:
Var inte meningen att låta barsk, men som NahpetS gjorde så är det väldigt enkelt att söka efter informationen om man är osäker då man kan räkna med att det inte är första gången som frågan dykt upp...
Den finns även omnämnd i beg.guiden som är en bra början att läsa.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Det första jag gjorde va ju naturligtvis att söka. men det är inte så lätt att hitta den man letar efter om man inte vet exakt vad andra kallar jusst samma problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.