AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.957

M50 insug på M52 motor

Funkar detta? insuget är från en 325 M50 och ska på min 328 M52.

mvh, Figgeh~
Ingen? :(

mvh, Figgeh~
Jo det fungerar. Men förbered dig på visst pyssel för att få ihop det med alla vacuum slangar osv.

insuget passar rakt av mot toppen.
Men om du skall köra med 328:ans spridarbrygga så måste du modifiera fästena för denna lite då den annars inte sämmer överens med 325:ans insug.
Inget avancerat, räcker med 2st små bitar med 2 hål i för att få ihop det. då fästena annars ligger lite offset till varandra.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Detta ämnet måste ha flera hundra träffar om du söker i forumet känns de som. Det har diskuterats mer än en gång tidigare om jag säger så...

tornet
Varför ska du byta? Ger det mer effekt eller ändras effektkurvan?

Gör inte idag det du kan göra imorgon.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ger väl lite mer effekt, 328:an kvävs på höga varv
insuget på 328 är mindre än till 325:an, väl något om att 328 är strypt i fabrik för att....någon?
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Skulle vilja påstå att allt som behandlar ämnet finns att läsa i tidigare trådar.

Mvh Anton
AK
27
AK-86
750i E38 -99 Individual
320i Touring 2,8 Race E36 -99
Tja. Det stämmer bra. Har själv M50 insug på min 328 och den är mkt rappare nu, accelrerar hårt när man varvar ur. Min kompis har en original 328 och min bil vinner alltid, Främst i hög fart på motorväg (båda är annars identiska "M-tech" coupe). Men den är främst roligare att köra nu och går som en BMW ska. Tveka inte på att byta, det är värt besväret.
Som sagt så finns det flera gedigna trådar om vad du behöver och hur du ska gå tillväga. Lycka till.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hur svårt är det att byta på en skala mellan 1 å 10?
om man klarar vattenpumpsbyte klarar man insugbyte?
och hur svårt är vattenpumpsbyte på en skala 1 - 10? så man har nått att jämföra med
AK
27
AK-86
750i E38 -99 Individual
320i Touring 2,8 Race E36 -99
Det är inte så svårt att byta. Texten kan få det att framstå som mer komplicerat, men när du väl öppnar själv och ser allting framför dig då går det lättare.
Insuget är ju förutom antalet slangar som ska fästas osv "bolt on" på 328an.
En polare sade till mig att kanske inte M50 insug passar på M52 motorn men då köper jag väll ett begagnat och testar bygga in ;)

mvh, Figgeh~
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.