|
|
|
|---|---|
|
Satt och slösurfade på mobile.de och hittade denna: Länk Habegäret slog mig hårt och skoningslöst. Min fråga är dock, är man en idiot om man lägger 200 000kr på en E39? Kommer bilen falla som en sten? Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk | |
| Fantastiskt läcker bil, måste jag säga! Det känns som att den inte behöver rasa så hemskt mycket om du hittar rätt köpare när du ska sälja den. Men den ligger ju några tio-lappar över det normala verkar det som efter en snabb och ovetenskaplig priskoll. Det kanske är priset man får betala för att få en såpass unik och läcker bil. Om näste man i ägarledet känner likadant så får man väl mer pengar då också, om än inte lika mycket extra. | |
|
Skiter björnen i skogen ? Du får en e60 för de de pengarna ... Bilen har nästan gått 15.000 mil ... |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
En E39 blir inte mycket läckrare än så, men samtidigt, det är alldeles för mycket pengar. Kanske 15000 Euro, det är ju faktiskt bara en -02. Och ja, den kommer att falla som en sten, men jämfört med andra E39 kommer den alltid att vara säljbar. Mvh Johan |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med Johan, hade den rullat under 10.000 mil, så kanske prissättningen vore relevant men 150 svenska kronor skulle nog inte vara fel. Bilen är ju dock lite speciell, men visst förlorar man. ///MVH Hasso Länk |
| Skulle jag lägga 200 000 på en E39:a skulle jag lätt köpa en Alpina. | |
|
hasso: för 150 svenska kronor så är det få bilar som är fel ;) Annars så håller jag med Johan och hasso. Bilen är helt klart speciell men trots detta så tycker jag inte det motiverar priset. Hade den rullat 8000 mil alternativt kostat 15-16'€ så hade det inte varit mycket att tveka på. ___ //Ulf |
|
|
Era åsikter är vad jag tänkt men inte hade hoppats på. Jag är väl medveten om att man kan få en E60 för bara en spottstyvel mer men jag vet inte om jag vill ha en sådan. Den tilltalar mig inte på samma sätt... Det som väger tungt för just denna E39, kanske låter lite fånigt, men det är att den har Hifi-System High Audio Individual och det övriga individual självklart. Jag ska ta och ringa firman i veckan så får man se om de är villiga att diskutera priset något... Får hoppas att habegäret släpper, annars blir det ett dyt nöje. =) Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| 200 000 :- är mycket pengar för en 540 e39 02 15000mil. man kan till och ned hitta en m5 för samma pengar.Skulle aldrig lägga 200 000:-på en e39 | |
| Som tex denna Länk | |
|
Jag tycker det är mer habegär på 540in än m5an! Riktigt snygg 540... Mvh. Richard |
|
|
Fin bil, men jag tror inte man skulle få över 170´ för den om man ville sälja den i Sverige om en vecka... AE |
|
|
"""Fin bil, men jag tror inte man skulle få över 170´ för den om man ville sälja den i Sverige om en vecka...""" Exakt,man ska inte bara gå efter känslan "vill ha den" man ska tänka ekonomiskt också.En m5 är en m5 går ej att jämföra med 540i |
|
Njuren |
Mätartavlorna, är det individuall eller hemmaknåp? M-emblemet ser inte ut o passa in där. all in! |
|
Jag har också funderat över om mätartavlorna är hemmaknåp, misstänker nästan det. Jag vet inte om den ser sänkt ut också? Jag har funderat på M5. Den enda utannonserade M5:an jag kunde tänka mig försvann samtidigt som jag mailade på den. =( Men bra var väl det, jag kör ganska mycket och M5:ans förbrukning och ägandekostnader skulle vara lite för höga för att man skulle kunna njuta till 100%. Så nu har jag iaf sinnesfrid på den punkten =). Därav så är 540 ett alternativ om den ser ut som ovannämnda bil, annars får det bli en 530D Edition Sport. Den länkade M5:an väckte inget habegär alls... Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Mailade ang. mätartavlorna och lite andra frågor som jag hade Fick följande svar: Hallo, das Kombiinstrument wurde im Rahmen der Sondersteuerung Individual Orginal bei Herstellung des Fahrzeugs über die BMW Individual GmbH verbaut. Fzg. hat durch Ausstattung "Sportedition" automatisch das Sportfahrwerk in Verbindung mit anderen Federn. Fzg. ist 2. Hand, Unfallschaden war 1x leichter Heckschaden ( Reperaturkosten EUR 2.080,00!!!!!!!), Winterreifen sind keine dabei und die Reifen haben ringsum ein Profil von 50 - 60 % ( sprich ca. 5 mm ) In Punkto "Raucherfahrzeug" : im Innenraum riecht es nicht so , als ob im Fzg. viel geraucht wurde!!!! Mit freundlichen Grüßen Autohaus Schaumberger GmbH Christoph Hirschvogel Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Autohaus Schaumberger GmbH var till för ca 2-3år sedan auktoriserad BMWhandlare dom blev för mig av okänd anledning av med det, dom har sedan dess en stor mängd bilar kvar från tiden som auktoriserad bland annat en Avusblau M5 E34 som stått i 2-4år, misstänker att även denna stått länge, begär att dom skickar kopia på fahrzeugbriefet så vet du. En spekulation är att dom annonserad ut alltför många äldre/risiga/krockade bilar via BMW: s sida i stället för att sälja dom vidare som dom allra flesta andra BMWhandlare gjorde/gör + säkert nått mer = ingen auktorisering, synd för dom hade många roliga vagnar, bland annat fixade dom en egen utgåva på Mini, med kontrastfärg på skärmbreddare etc. Med andra ord, om dom inte är jätteenvisa (risk finns) så finns det nog en del luft i priset. Detta är den läckraste E39: an jag någonsin sett så det är bara att handla Martin=) Krocken bak är minimal, min fars 530iA Individual-01 är lagad för en knapp tusing € mer (även den krockad bak) och för dom pengarna får man inte mycket, typ baklucka/bakstötfångare. Stephan |
|
|
Jag var bara tvungen att registrera mig... Bilar köper man givetvis med hjärtat... och hade detta varit en Touring så hade jag köpt den omedelbums! /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Ähh,det är ju bara 191000kr...billigt ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.