AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
618

Broms kit RED DOT

Ska köpa nya bromsskivor och bellägg till min kära bil.. Jag kör väldigt hårt och vill även börja köra på bana (knutstorp here i come).. Kollade då på Red Dots hemsida och det såg ju fint ut.. men priset ???
BMW 5-serie E34 -96 324x30 16-17 27'800:-

27 800 kr för frambromsarna.. är det sant? hmm.. kanske skå leta vidare på biltema :)

/Jimmy
vvv.aspwebb.com
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fungerar inte orginal då? www.tarox.com har en del grejor till din bil som kanske kan passa.
tack tack.. ska kolla där... Är det svårt att uppgradera till dessa kit?? Har hjälp av en trogen Camaro mekare då borde vi fixa det???

Är bäst på att meka skotrar jag :)

/Jimmy
vvv.aspwebb.com
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Man får ställa sig frågan, är det värt det? Taroxen ligger nog kring 10 om jag minns det hela rätt. Allt annat än orginal gör att det kostar rejäla summor pengar och tar ned användarvänligheten vid vanlig körning. M5 är ingen optimal banbil, bättre köpa en M3 isåfall.
Ska man uppgradera bromsarna anser jag att reddot är mkt prisvärda produkter. Och väldigt bra dessutom! Jag kommer att satsa på det till nästa bil tror jag.

Men vill du bara ha lite bättre bromsar är det bättre att köpa tarox skivor och belägg och byta till en bättre bromsvätska.

/Per
Var in på en affär här i Ä-holm... Vanliga "orginal" bromsskivor kostade 800 kr/st. Tarox kostade 2500kr/St men det var en gammal prislista..

Måste snart byta nu.. skakar som satan när man bromsar :(

Ps. Nån som vet någon som hyr ut ett litet garage i Ängelholmstrakten? Synd om oss lägenhets boende..

/Jimmy
vvv.aspwebb.com
AL
289
AL
318is CSN-90

Ett tips kan ju vara att fortsätta läsa på Red Dots sida under fliken belägg och skivor.

Ett helt bromskit, som det du beskriver, inehåller ju 4-kolvs ok, skivor och bells. Inget att jämföra med att bara byta belägg.

Enligt de test jag läst slår Red Dot TarOx. Eller varför inte satsa på PFC Z-compound?

Snacka med Per Stacke, han ska ner till Knutstorp. Han åker "Krigsmålad" (M-stripad) 323 E30 banbil.

Hälsa! =)

Andreas

"...det är inte alltid så enkelt..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.