AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.550

Kromade avgasrör stöldbegärliga?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jag har precis satt på kromade avgasrör på bilen och insåg liksom att det inte är några problem alls för någon att plocka loss dom. Är det någon som har några tips på hur man kan försvåra för någon som vill sno dom?
svetsa fast dom.. det har jag gjort.. mvh marcus
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
en porsche 911 turbo som porsche skriver sitt märke på ändrören ... dom vart avstampade och stulna... pris för nya 3000kr styck!!!
så han köpte ett nytt eisenmann istället...

///325///
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har på båda mina e46:or, tror inte det finns nåt större intesse av att själa dem.

BMW CS #5206
Visa användare
33
MPWR
S60 haha
jag har supersprint på min men ingen som snott nått!
M3
71
M3 Challenge
2014 Bmw 320D Touring M-Sport
2009 Bmw 330D Cab M-Sport
Ursäkta ,men skall vi inte skilja på chromade ändrör, och kompletta rostfria avgassystem !
Det är bra att kunna skilja på Äpplen och Päron !!!!!
Själv har jag aldrig hört talas om någon, som blivit bestulen på ett komplett rostfritt avgassystem.
såvida ej hela bilen stulits, och därefter " Slaktats " !!!!!
Däremot har jag full förståelse för att Chromade Ändrör stjäls, de sitter ju bara monterade, med en
skruv, på varje ändrör !!!!!!!!

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
De ändrör jag köpte på BMW sliter man inte av så lätt! Dem trycks/knackas bara på och sedan verkar dem sitta där (jag tycker ena blev monterad lite snett, så ville ändra det, vilket inte alls var aktuelt, då dem sitter som gjutet!).
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Dom jag köpte är väldigt lätta att skjuta på, sen vrider man dom runt tills man känner att dom sitter åt lite tajtare och då skruvar man fast med en skruv så att dom sitter ytterligare. Men att skruva loss skruven och ta loss ändröret är nog lätt som en plätt...nåja, får fundera på om jag ska be någon lägga lite svets på röret så att det sitter.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Sista idioten är inte född än,,,,, så skulle kanske vara värt att lägga lite energi på att sätta en svetspunkt på det där.
Jag kom ut till bilen för ett par veckor sedan, då låg ena torkararmen bredvid bilen, avbruten, så tanken behöver inte vara att tjäla dem, bara rycka v dem och stampa sönder dem! Lycka till!
BT
58
BTFOG
530i Touring -96
Jag blev av med mitt supersprint system :S dom tog även m5an på köpet :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.