AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
708

oljud bakvagn m3 -94

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
hej jag har en bmw m3 cab -94 som det helt utan förvarning började klonka i bakvagnen, när man kör i gupp eller svänger, har haft bilen upphissad men ser inget onormalt, kan dt vara bakvagnsbussningarna? har hört att det är vanligt..!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Risken är rätt stor att de är bussningarna ja...
Om de är ett mer metalliskt oljud så kan de även vara någon brusten fjäder...men eftersom du säger att de klonkar så tippar ja på bussningarna.
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
ne fjädrarna var hela... men vilka av bussningarna är det? främmre eller bakre?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hmm..måste nästan tänka till nu :)
Nä men främre måste de väl bli...men du ser direkt vilka de är,dom som går upp i karossen...jo,men främre är de!
Bu
65
Bulken
523IM -00
Ja det är nog främre titta under bilen utan att hissa upp den så ser du om armen har glidit isär från bussningen. Jag har råkat ut för det både på e36 och e46
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
okej får bli ett par powerflex då:), har ett par andra frågor när ja ändå skriver, hehe. 1: när ja slår igen eller öppnar förardörren så åker ej rutan ner det där lilla, är det någon micro brytare i dörren som bråkar som bara är att byta ut eller?
2: när bilen är kall låter det nästan som avgasläck och den går ojämt på tomgång, är det vanosen som är slut som på alla andra eller? mvh tim
Bu
65
Bulken
523IM -00
Jag tror inte vanosen har med tomgången att göra. Min M3a är jämn på tomgång men den har lite hård gång på tomgången.
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
okej, men en kompis lämnade in sin för samma problem men de va visserligen en 99a å då v a de vanosen.
Bu
65
Bulken
523IM -00
Jag kan ha fel.Hoppas du har mer tur än kompisen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.