|
|
|
|---|---|
|
hej!! har tänkt plocka ut kattarna o sätta på raka rör, är de nåt o rekomendera? tar bilen skada av de? får man mer hästar?? mvh Abbe | |
|
Kort: NEJ NEJ NEJ Dels kommer Du aldrig kunna besiktiga utan att sätta dit dom igen, dels kommer Du vara en miljöbov som kör omkring okatalyserat. Utan ny mappning kommer Du tappa effekt på att ta bort kattarna då mottrycket ändras. Även med mappning så är det otroligt att effektökningen blir mer än 5-10 hästar, dvs inte kännbart på något sätt. |
|
|
540i och alla andra moderna bilar är konstruerade med katalysator, vilket innebär att du får noll effektökning det är en myt att katalysator tar effekt (ok det gör det på en M535i E28 men det är inte 1985 längre=), vill du ha en snabbare bil, rensa i stället på allt tungt som eftermarknads 18" som väger bly, kör med BBS 15" in med lätta framstolar (original VÄGER) Stephan |
|
|
kan man göra så... plocka bort mellan ljuddämparen o sätta raka rör, men går den igenom besiktningen? mer hästar? låter de bättre? nån som kan?? |
|
|
Jag kör med 3" efter kattarna och har en simons rostfri 3"dämpare på slutet och dieselböj, låter kanon. Länk |
|
|
jadu..... den lät fint, men hur gjorde du, satte du ett 3 tum istället för 2 rör eller? |
|
|
Fimpade originalsystemet efter kattarna där det går ihop till ett. Gjorde egen stegmuff, drog enkelt 3 tum till simonsdämparen. Total materialkostnad vart ca 1500:-. Ferrita tar väl runt 12000:- för en halvsats :) Svetsade ihop allt med MMA och rostfria pinnar, så hela systemet är rostfritt. |
|
|
de va billigt..... ska börja bygget på tisdag då jag e ledig, men jag hoppas de går igenom bes... tack |
|
|
Behåller du bara kattarna och har åtminstone en dämpare så ska besiktning inte vara nåt problem :) Blir en så mycket skönare upplevelse att köra bilen när man hör att det är en V8 under huven. Lycka till! |
|
|
hehe... kan tänka mig... tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.