|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Svårt att får en M för dessa pengar men inte helt omöjligt speciellt om du importerar. Fast jag tror att det blir svårt även då. Dem biligaste jag har sett var 98:or för runt 240000. Men M är tokstark. Redan 2,5 ger tillräckligt med fart för att man skulle kunna kissa på sig av lycka. Allt utöver detta är en bonus. Gör du sedan som jag och smäller i en kompressor (kolla på Länk ) så kan du vinka åt alla M när du swooshar förbi ;-) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Helt rätt! jag tänker precis som Z3C, varför köpa en M när det är så mkt roligare att åka ifrån en M och visa röven på en 2.8a :))) Udda är roligt!! |
|
hallgren |
Stog också i valet och kvalet om jag skulle ha en (snål) 1.8 eller en 2.8:a, ända tills jag idag körde en 1.8:a.... SÅN SKIT! Z3 2.8:an är ju en helschysst bil men med 1.8:an blir det ju en total katasrof! Vad lämnar den lilla 4:an egentligen? I annonserna står det ibland 1.8 och ibland 1.9 liter. Effekten anges till allt mellan 115 och 150 hästar!! Någon som kan bringa klarhet i detta?!?!? |
| Är det inte 8V(118hk) eller 16V(140)... | |
chrille70 |
Ett litet förtydligande bara: Z3 1,8 (1996-98) har en 8V motor på 115-118 hk Z3 1,9 (1996-98) har en 16V på 140 hk Z3 1,9 (1999-2003) har en 8V motor på 118 hk (samma som i E46 318i) Mvh /Chrille |
hallgren |
Tack chrille70, nu fattar jag... Finn i.s.f. en hel del fel i Modellguiden: Länk Det blir nog en 6:a ändå..... |
chrille70 |
Jag hade tidigare en Z3 1,8 -97, men har nyligen bytt till en Z3 2,2 California Edition -01. Den sexcylindriga motorn gör onekligen bilen mer rättvisa, än om 2,2:an knappast är något fartvidunder. Men ljudet från sex burkar är bättre än ljudet från fyra och 170 hästar är fler än 115... /Chrille |
chrille70 |
hallgren, "modellguiden" visar bara de modeller som såldes på den svenska marknaden. Z3 1,9 (16V) såldes aldrig här, och '99-'00 togs bara de sexcylindriga bilarna hem. Så modellguiden stämmer nog... :) Mvh / Chrille |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.