|
|
|
|---|---|
|
Hej Nyinköpt 540 -01 som nu efter några dagar när man ligger i jämn fart tappar med jämna mellanrum ungefär 50 - 100 varv i en sekund då och då. Blir lite ryckigt. vad kan detta vara? Petrob ------ M3 Cab | |
| Vilket sammanträffande, har samma fel på min 540. Har bytt kamaxelsensor och en kedjesträckare till ingen nytta. Vore tacksam för fler ideer. Funderar på att byta kamkedja om det skulle kunna hjälpa??? | |
|
"Skorrar" din också? samtidigt som den tappar i varvtal. Min skall in till BMW om två veckor. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
Exakt, det är ett mycket irriterande fel på en bil som går för övrigt j-t gôtt. BMW har haft min 3ggr men ej kommit tillrätta med problemet. Hoppas din verkstad hittar felet. V8 |
|
|
Hoppas verkligen de gör det. har ju en lysande motorlampa dessutom. Felkoden rapporterar kortslutning i fläkt samt i förvärmning lamdasond. På bmw trodde de dock att det var en slang som det var en spricka i som gjorde fenomenet. fast som han sa: " det kan ju dock vara vad som helst, tom vanos" Återkommer med felrapportering när bmw haft den inne. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
De kom fram till att det beror på kedjan, en rep. de skulle ha 21000 för. Glöm det sa jag. Får fixa det själv, går ju inte att kosta på en gammal bil hur mycke som helst. V8 |
|
|
Har fått besked på min i förra veckan. Var en Lambdasond. Att en sådan kan få bilen tillatt bete sig så. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
Låter ju rätt så otroligt men med elektronik är ju inget omöjligt som det verkar. Ha en bra dag.. V8 |
|
|
Liten uppdatering på detta. Detta fenomen kom tillbaka o blev värre. Har nu bytt batteri o detta hände: går jämt o spinner som en katt. tv-skärmen åker inte ut o in längre. Inga ryckningar (huggningar)i låg fart. Navidatorn låter inte som en juhu längre. Att ett nytt batteri kan göra sådan skillnad, helt otroligt. Halleluja för nya batterier. (undrar dock nu om det kanske varit ide att byta batteri innan navidator) :-) Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
Jag lämna bilen hos en oberoende verkstad för 2 veckor sen och de kom fram till att det beror på ett mjukvarufel i växellådan. Har inte haft tid att spinna vidare på den diagnosen än. Jag har märkt att mitt batteri inte är det bästa när det är kallt så jag ska testa din ide så fort jag hinner. Det är ett billigt alternativ om det funkar . V8 |
|
|
Har precis uppdaterat mjukvaran i min låda. Växlar ännu lite finare nu. Inte så dyrt. Pröva med det, kanske hjälper! Hälsn T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.