|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Ska själv åka förbi Novation på fredag, någon som vet om de fortfarande har kvar m3an så man kan dreggla och drömma lite... Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
| Jag råkade idag hamna jämsides med den vita M3 som tidningen Automobil testar. Bortsett från dekaltrimningen såg bilen riktigt läcker ut. | |
|
Vad är det för gem du pratar om i ditt senaste inlägg, Lars? Någon som vet vad gemföra är?? Du pratar om 30 års kris. Hur gammal är du då som inte kan stava???? Skaffa inte en Corvette utan skaffa istället lite vett! Du skapar bara dålig stämning här inne! |
|
|
Varför hamnar jag aldrig bredvid den nya M3:an? :-) Tänk att vara ute med den nya M3:an nu när det är trafiksäkerhetsvecka...jobbigt Nya M3:an verkar grym! Motorljudet i filmen var otroligt! Hade varit kul att se och provköra. Är det bara att åka till BMW och be om en provkörning eller är de restriktiva med provkörningar när det gäller M-bilar? Jag hoppas BMW inte börjar fläska på med ultrastarka motorer som Audi gör nu i kommande RS-modeller utan försöker hålla vikten nere istället. Börjar bli lite knasigt med alla hästkrafter och alla kilon. Lars kör med 30-årskris två gånger, hahahaha. Den enda som verkar ha en kris är du själv. |
|
| Tror det kan vara svårt att provköra om man inte är stammis eller seriös spekulant. | |
|
Harm vet att novation har två m3or inne en som är regestrerad och den andra står så du ser den utifrån. Jag har sett den så mycket så kan regg nummret utantill ^^ // mvh Stefan |
|
|
Lars Tomtenisse: Unge man, jag märker att du har väldigt begränsat vokabulär och kraftiga problem att utveckla nya meningar. Jag förstår inte vad en länk till youtube förmedlar för dig? Du har tydligen inte det så lätt med dig själv, rekommenderar dig att jobba på din självkänsla :D Mvh, /Wille |
|
|
Tycker som någon skrev tidigare att det börjar bli lite väl mycket "Hästkraftsraseri" i prestandamodellerna nu för tiden. Nya Audin är lite ULTRA-SVULLO-VULGO på något sett. (nu får man väl på käften så man somnar, av någon AUDI ägare ;) Hoppas innerligt att nya M3 förblir det precisionsinstrument föregångarna var, och inte faller in i Fetma-dieten som Merca och Audi går på. Det är lite som tyskarnas stridsvagnar under WW2. Den ena skulle vara värre än den andra och vikten bara ökade och ökade det hela kulminerade med "Maus" på 188 ton!? som sjönk genom marken så bara kanontornet stack upp när den stannade. :) /L |
|
|
Leffo vet inte hur påläst du är om just m3an men kan tala om att nya m3an är ju byggd för att ta bort så mycket extra vikt som möjligt och v8an är super lätt jämfört med vad den "borde" väga. Den är precis lika fin precisions messigt som dom andra m3orna helt klart en bil man vill ha. // mvh Stefan |
|
| M3 motorn är ju 15 kilo lättare än den raka 6:an i föregångaren. | |
|
Är inte så påläst på M3 efter E46, därav mitt okunniga inlägg. Men det låter ju bra då angående vikten på den nya modellen. /L |
|
|
okej :) nej man orkar inte läsa allt precis =) men kan lova dig om du gillar e46an så kommer du gilla e92 mer. Det jag själv känner är skönt att man kan ta och köra lungt med nya det kan du inte direkt med gamla. :) 0-100 tiden är tyvär den samma men finns nog skäl varför. // mvh Stefan |
|
|
Lars vet inte men har du själv suttit och kört m3an? eller haru sett bilder och hört ljud på nätet låter lite som du bara vill skilja dig från mängden.. Varför många bara pratar bmw här är just för att det är bmw forum och detta m modells forum.. m3an har många många bra egenskaper och många har bara sett dom ännu.. m3 är en otroligt fin bil och dom flesta vet nog att det finns andra men tex merca vad måste dom göra för att hamna i närheten av bmw ? jo dom måste öka två liter på sin motor. det finns inte många bilmärken som idag konstruerar bra bilar bmw är en av få som jag själv tycker gör ordentliga bilar. // mvh Stefan |
|
|
Härligt att se en liten galen sida av den nya M3'an, har enbart fått läsa mig till en bild av dess karaktär. Båda bilarna är dock ruskigt härliga men valet hade landat på M3'an trots allt givetvis delvis för att man är märkesinriktad men mest för att formen tilltalar mig betydligt mer även om jag är en kan dräggla åt rs4'an i smyg. Lars: Det är väl knappast konstigt att det blir sandlåda när du t.o.m medger att du försöker provocera fram sanlådefasoner. Dessutom kan jag inte sluta flina åt att du hänvisar till m3e46 som en bil med dålig kvalité när du hyllade den som en gudagåva för bara ett tag sen. PS: Snälla börja inte prata om att vidga vyerna, hur i hela världen kan du veta vad folk har kört som tidigare bilar? Jag har ägt allt från amerikanska muskler från början av 70-talet till XKR & preppade audibilar, smaken är helt enkelt som baken & du befinner dig trots allt på ett BMW forum ;) |
|
|
Var och provkörde m3 idag, kunde tyvärr inte köra för fullt men jag ville känna på skillnaden mellan min 335 (trimmad)och m3 om det var läge att byta. Positivt: bättre bromsar .väghållning styrrespons gott insugsljud. Vad jag direkt saknade i m3 var vridet på låga varv samt att den borde ha smg lådan. Men jag tycker inte den var någon jätteskillnad att köra till vardags, bägge är bekväma att hantera(kanske för bekväma) Men jag vet inte om 250-300 i skillnad är motiverat, ett chip för 1500dollar så har du lika mycket hp i 335 men 100nm mer i vrid. Vill nog testa smg lådan innan jag funderar påatt byta. |
|
|
Lars; Det enda du uppnår är att såga dig själv jäms fotknölarna. Det som lyser igenom är dåligt självförtroende. Det kostar inget att vara lite ödmjuk i bland. Vi som beställt nya M3:or har gjort ett val utifrån de behov man ställer på en bil. Vill jag ha en bil enbart för att busköra köper jag en gt3:a. Det har inget med 30 års kriser att göra. Lycka till med wetten Lars, -en kanon bil. //Stefan |
|
|
Ni som har provat nya M3'an, är den lika responsiv som du låter i klippet?: Länk Det låter som varvet dyker snabbt efter man blippar med gasen :D Nu måste jag ju provköra:) Mvh, /Wille |
|
|
det stämmer att den sjunker snabbt. // mvh Stefan |
|
|
Fortsätt Lars! :-) Alltid bra med nån som stryker mothårs istället för att "alla" stryker varann medhårs. Mvh Danne |
|
|
Grymt...tycker den varvar upp ganska raskt också! Riktigt trevlig sång. Lite skillnad mot blöt-järns åttorna från andra sidan atlanten ;) Helt plötsligt är man inte ett dugg sugen på en M3e46 längre... När kommer touringen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.