AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.934

film. deulltest M3 E90 vs RS4

Sida 2 av 6
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Lars det där tjafset har du skrivit i varenda tråd du kommit över den senaste tiden. Jag tror att dom flesta vet din åsikt och kanske till och med är lite less att läsa om den överallt.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Gud vilket tjafs det är här jämt. Sandlådenivå som vanligt. Köp va fan ni vill men jag har i alla fall beställt en M3:a. Och efter gårdagens provkörning så ångrar jag mig inte.

Mvh

Jonas
Jag har läst alla inlägg. Det verkar som om Lars har problem med sig själv. Att hela tiden vara kritisk på mot BMW bilarna och framför allt M3. Varför vara på detta forum??? Men det är väl så att du vill ha men inte har råd?? Tjafs om småbarnsföräldrar osv är ju bara patetiskt att läsa. M3 är mkt bil för pengarna den saken är klar. Naturligvis finns det bättre bilar på marknaden men nämn en för 650papp som är bättre i segmentet!!!! Kom inte dragandes med något beggat, tack!
ps.. Jag har inte råd med någon M3 men gläds åt de som har. Jag har nämligen inte drabbats av den svenska avundsjukan! ds
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Efter att jag läste det första testet av M3:an i ams så blev man nästan lite besviken. Men det var ju ingen fara på taket hörde man ju i den här filmen. Vilket ljud alltså!! Huuu

Rally
WilleW: JAg har kört rs4 tack
Det är därför jag väljer hellst rs4 : an har ni nått problem med det?
So what om det är ett BMW forum.
Har inga problem mot bmw o M3or . Det är sköna bilar o snabba är dom.

Sen om bilarna är snabba på ringen det skiter man fullständigt i.
För vill man köpa en snabb bill så fan köp en volvo 740 sätt på en jett motor med 30 000 hästar o gasa på.
"So what om det är ett BMW forum."
På vilket sätt påverkar detta faktum att du föredrar en bil du har kört framför en bil du inte har kört?
Du får välja RS4 om du vill, du är inte på något sätt ensam.

Mvh,
/Wille
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
De flesta som köper nya prestanda bilar oavsett märke har kommit en bit på väg i livet. Själv väljer jag en bil som passar in i livssituationen. För mig har alltid M3.an varit en optimal bil pga barn mm.

//Stefan
Lars Jakobsson
Tycker det bara är så roligt att diskutera med insnöade BMW-människor :P

Insåg inte att jag var det när jag själv hade en men så här efteråt så...

Det är ju bara det att så fort man skriver nånting emot nån BMW modell så får man hundarna på sig direkt, man får inte ha andra åsikter än att det är världens bästa bilar.

Sen vet inte jag vad Porsche har haft för problem med sina bilar eftersom jag är helt ointresserad av dom, upptäckte bara hur dålig kvalité på E46:ans M3..

Jag tycker att det är intressant att diskutera med människor som alltid vet bäst, så jag får definitivt ut någonting av det här också ;)
...själv så är jag fördomsfri :D

On topic:
Det här blir nog en rackare: Länk

Mvh,
/Wille
Gemini__
BMW-Jonas: Kul att du har beställt nya M3:an, hur har du specat den?

Mvh:
Thomas
Vissa har svårt att ta ironi, och det framgår ganska tydligt vilka som är insnöade - bara att läsa inläggen. :-)

RS4 eller M3, smaksak. Fina bilar båda två med fokus på lite skilda saker.

Detta är en märkesinriktad sajt, så kommen man in och skrävlar om att RS4 är bilen über alles så lär det bli mothugg.
Ja men du får ju komma med något nytt Lars, håller med Sneable att samma sak kommer i tråd efter tråd. Kör du klippa o klistra ;). Ingen bil/märke är felfri fördelen med den här typen av sidor är ju att man får bra inblick i eventuella svagheter.

Ska bli kul att se M3 IRL, den vanliga coupen ser lite mesig ut (dock inte sett någon med aero/M-paket).
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Precis. Tjatighet och ironi funkar inte så bra ihop.
Gemini/ Jodå men det blir en lång väntan. Hoppas på maj/juni leverans. Beställde i slutet på juni... Är ute efter den nya lådan, DKG...

Specen är som följer

Silverstone II (nästan säkert
19" original fälg
EDC
Svart skinn (ej utökat skinn)
Komfort access
PDC (till frugan ;) )
Garageportöppnare
Auto avbländbar backspegel
Högglans shadowline
Hifi pro logic

Kan ju komma att bli någon ändring fortfarande.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Lars!
Jag förstår dig ang negativiteten till den kvalite som de nyare BMW har haft.
Kanske är det pga de flesta av de ras man hört,är på de sk prestandamodellerna,och kanske pga att de bjuder upp till misshandelkörning på dom.
Eller är det kanske pga den generella sämre kvaliten som gäller samtliga massproducerade bilarna inom samtliga märken,för att hålla nere produktionskostnader och priser?
Jag är lite avundsjuk på dig beträffande ditt nya bilval,men är själv lite tvivelaktig till kvalitet även på den under sikt.
En undran jag har är varför du blivit så negativ till BMW helt plötsligt,mig veterligen har väl inte du råkat ut personligen för något ras eller annat otrevligt oväntat med din E46 M3:a du hade....eller?
Självklart får du ju mothugg av vissa,men om det är pga "insnöade" BMW ägare/fanatiker eller om det beror på dina senare delvis provocerande inlägg....ja det kanske du själv får avgöra.
Är det så att du helt enkelt inte har det minsta kvar för BMW längre,kanske du är inne på fel forum!?

MVH Patrik

"Hellre en BMW i garaget,än en Ford på verkstaden"
Gemini__
Kullamannen: Vettig utrustning, tror även PDC:n kommer uppskattas av fler än frugan ;-) Lång väntan till våren nu mao, men å andra sidan hade det inte varit så skoj att plocka ut en helt ny M3:a lite tidigare (under vinterhalvåret) å köra hem i saltslasket. Du får se det positiva i det hela, hehe.

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Lite "från ämnet" men ni med familjer och småbarn hur sjutton övertalar ni era sambos/fruar
att gå med på en ny extrem M3 eller RS4:a som familjeskrinda? (Avundsjuk)
Enligt min erfarenhet skall ju Varenda kärr..kvinna prompt ha en S60 2.4 så fort det vankas nybilsköp.

Vissa är tydligen lyckligt lottade.... :)

/L
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Gemini// Satt vid brorsans dator igår. Det är alltså inte han som ska ha bilen utan jag.. Han kan väl få provköra nång gång kanske ;)

Ang utrustning så är det svårt att välja. Den ändras hela tiden men jag har ju långt in på våren att definitivt bestämma mig.

Leffo// Inte svårt med en bilintresserad fru. Sen har vi en grand vitara till hund och hästbil.

Mvh

Jonas
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Leffo!
Inte alla som sitter med strypkoppel på oss ;)
Hahaha nädå, baraett litet skämt.
Det var min fru som bestämde att vi skulle ha en M3:a nu =)
Så jag e glad.

Mvh Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.