AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.729

Är överdrag användbart för 10 dagar?

Jag ska resa bort 10 dagar och min bil står ute och jag har inte tillgång till garage. Eftersom bilen är ny vill jag ju hålla den fri från fågelskit å sånt (som vi har mycket av här) medan jag är borta.

Kan man använda bilöverdrag? Har hört att sånt finns... Men finns det några negativa aspekter på det? Har någon provat?

Jag vore ju väldigt tacksam för ideer, tips och om någon har erfarenheter av bilöverdrag eller liknande :)
-mvh aion
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Snåla inte om du köper ett. Min far köpte ett, då han ville ha billen skyddad under vinter. Vid våren när vi tog bort överdraget (bilen stog i en carport), så hade kappellet legat och skaft över hela bilen. Bilen hade vart nytvättad när vi la över det, men iaf så repade det massor. Jag la ner ca 15-20timmars polering med rubbing etc för att få bort det mesta, men inte alls nöjd.
Själklart inte alls samma sak att ha det 10dagar, men värt att tänka på.
Så jag tror man inte tjänar så mycket på att ha kappel. Bara större risk att nyfikna jävlar är fram och pillar.
Hmm, det var lite det jag oroade mig för. Undrar hur jag ska lösa det. Vill ju inte betala en hel extra flygresa bara för att jag parkerar bilen i ett garage vid flygplatsen. Kanske kan jag hitta ett övervakat garage häromkring... Man vill ju inte ha en skavd bil! Jösses vad trist!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Det var ju viserligen under en hel vinter (4-5månader?), så tror inte 10dagar ska vara någon fara. Farsan köpte en halvbillig på biltema (kostade iaf ca 1200kr), men lägger man lite mer pengar så får man nog ett kappel med mjukare undersida som inte skaver. Men då är väl risken att någon snor den för dig.
Så jag tycker nog att det är bättre att parkera bilen som vanligt och så tvättar du av den när du kommer hem istället.
Lycka till.

Hejsan. Vet inte var du reser ifrån men några hissliga pengar för att stå under tak är det inte. Arlanda tar 900 spänn.

Skulle satsa på det om jag var dig.

MVH Jens
tror det skulle landa nånstans kring 1700 sek här... Har kollat det och lagt den idén på is.... Det är ju lika mycket som flygbiljetten hem...
Har bågen under överdrag utomhus sommartid och tvestjärtarna älskar det...

/Udo Dirkelsniff
Länk
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hejsan..

Har alltid haft min bil utomhus på Arlanda långtidsparkering (vid Radisson) och aldrig fått fågelskit på den.
Beror nog på avsaknaden av träd och en del tur :)
Min kärra står nog där 2månader sammanlagt på ett år.

Kapell och liknande skaver alltid på lacken, ingen bra lösning.

Mvh
Skalman
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Arlandas långtidsparkering är i princip helt befriad från fåglar. Flygplan och fåglar går inte bra ihop.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.