|
|
|
|---|---|
|
Vill ha lite hjälp ang vad jag ska leta efter för fel och vad jag ska tänka på. Bifogar länken så ni kan titta på den. Tacksam för hjälp! Länk | |
|
Hej sahlle! Köpte själv en likadan bil förra veckan och nu lite över en vecka senare kan jag bara säga att jag är SÅÅÅÅÅ NÖJD!! Shit vilken bil och vilken motor... Jag hittade en -02 lokalt som jag slog till på efter lite prisdiskussion. Motorn och låda är vad jag forskat fram väl beprövade och ej behäftade med några speciella fel. Det som kan vara är länkarmar och bromsar som slits pga att det är en tung bil. Jag gjorde som så när jag handlade bilen att jag såg till att få det inskrivet i kontraktet att säljaren efter att vi kommit överens om priset åtgärdar alla eventuella fel/brister som framkommer efter ett M-test. Var idag och gjorde detta test och de hittade som jag misstänkte en länkarm som var lite glapp, obalans i framvagn samt 2 felkoder i datorn. Med andra ord inget allvarligt och inga stora kostnader och det känns mycket skönt att veta att den inte varit inblandad i någon krock eller något sånt. Det enda jag reagerar på med den du länkar till är att det är lilla skärmen vilket kommer ligga dig i fatet dagen du kommer sälja den... |
|
|
Vart gjorde du M-testet? Skulle vilja göra det på den jag vill köpa också men jag vet inte vart dom finns. Vad kostar det? Tycker du priset verkar okey? Jag har varit och provat den och den går som en dröm, och jag kan inte höra några missljud. Inredningen är absolut toppskick också. Det enda felet är att den högra backspegeln är trasig. |
|
|
Jag gjorde det i Linköping och jag fick ge 2595:- och då ingick ett medlemskap i Motormännen ett år. Han gav mig fel priser över telen först. 2295:- men han gav mig inte priset på Plustestet utan "bara" vanliga M-testet, skillnaden är att då mäter de upp chassit samt mäter lackens tjocklek för att se om den varit krockad eller omlackad samt kollar djupare i datorn för att hitta felindikeringar. Skulle egentligen kosta drygt 3000:- men han prutade lite själv så det kändes ok. Här är länken till M, där kan du se vart de finns samt övrig info. Länk |
|
|
Ok, tack för hjälpen! Vad tycker du om priset på den? Jag vill Köpa den utan fälgarna för jag har ett par fetare 22" ligger...så vad tycker du jag borde ge? |
|
| Skickade ett PM till dig, kolla det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.