|
|
|
|---|---|
|
Har planer på grövre effekt uppgradering i form av m3 e36 snurra ner i min 320 -95 Har pratat med mecken och fått höra att visst är de genomförbart, men räkna med 50 000 + för kalaset, köp hellre en bättre beg m3. Kikat lite på autoscout24.se och hittat bilar från 100-200.000. Vad anser ni här som nog har god koll på detta? Är det värt att börja gräva i 320in? vänliga hälsningar. | |
|
Nej. Kommer kosta dig mer än en bra bit över 50K. Räkna runt 100 om de ska vara riktigt seriöst. Bättre att köpa en riktig M bil istället. Mvh Markus |
|
|
Va orolig för att de kunde handla om dom summorna.. Har bestämt mig för att sattsa på m3 e36 nu, frågan är då bara vilken, 3,0 eller 3,2? denna fråga har säkert svävat i "etern" många gånger men vad gäller igentligen? Kanske inte är någon störra skillnad när det kommer till kritan? Känns 3,2an betydligt mer i ryggslutet än 3,0an? Mvh Jon |
|
|
Skillnade är relativt stor enlingt min mening. Tycker 3.2 har en skönare gång än 3.0. Sen beror de ju på vilken kaross du vill ha, Limo/Coupé/Cab. Ut och prova båda motorerna så känner du själv. För mig var valet självklart efter alla olika tester. Sen ska du inte oroa dig över allt prat om vanosar som rasar hit och dit. Ofta är det inte vanosen som rasar utan bara lite slitagedelar som behöver bytas ut till inte allt föt stor kostnad. Lyssna, kläm och känn noga när du är ute och provar bilarna. Vissa syndrom som du ska se upp med är orolig tomgång, rassel från vanosen, det ska absolut inte lukta bensin inne i bilen och sen så klart titta efter dem vanliga slitage sakerna.. Kolla även upp miltal, servicar, ägarhistorik osv.. Servicekostnaderna för insp1 resp insp2 ligger på ca 7000 för insp1 och 10000 för insp2. Lycka till. Mvh Markus |
|
|
Just det ja. Även växellådorna är ju en smaksak men jag gillade inte alls SMG1 lådan.. Tyckte den var seg och tråkig.. Så försök hitta en med manuell låda men prova gärna med de olika lådorna så du kan bilda dig en egen uppfattning. Mvh Markus |
|
|
DYRT!!!!!!! mvh, Figgeh~ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.