AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.368

Beställt 120dAM idag saknas något?

Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Beställde en 120dAM idag. Jag har sett liknade trådar men de blir lätt röriga när jag inte valt samma utr.

Detta har jag beställt:
5d, m-sport, alpinvit, automat, xenon, taklucka, belysningspaket, tonade rutor, velourmattor, 18" fälgar HiFi-paket (ej dubbelradig display).
Vad saknas?
hallgren
Farthållare ingår väl inte i M-sport, ett måste enligt mig.
Annat som iaf. jag saknar:
- Regnsensor
- Dragkrok
- Motor/kupevärmare
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Missade säga att det är M-sport Edition paket och där ingår vissa delar ur advantage - och comfortpaketet bla regnsensor, farthållare.

HiFi-paket USB nödvändigt?

Dragkrok uteslutet för min del.
Funderar på Motor/kupevärmare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För att kunna få USB så måset man väl ha Professional stereon? I så fall blir det jättedyrt för att kunna spela lite MP3 låtar. Kolla på alternativ från Dension, kan bli betydligt mer prisvärt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Rökarpaket eller vad det heter. Då får du ett uttag om du vill koppla in navigation, laddare till mobiltelefon osv. Men det har du säkert läst tidigare.

Bra val med automatlådan förresten. Jag har visserligen "bara" 163hk, men det lirar fantastiskt bra med dieseln. Svårslaget.

Komfort access om du tycker dig ha råd. Den är beroendeframkallande, särskilt eftersom du har start/stopp knappen som då blir oerhört smidig.

Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Komfort acces, vad är det?
Dension, vet inte vad det är heller
Komfort access
Utrustningskod: 322
Öppning/låsning av förardörren,
bakluckan samt start av bilens motor
utan att behöva använda nyckeln.
Fjärrkontrollen kan förbli i fickan eller i
portföljen.

Dension är eftermarknadsmontering för MP3 uppspelning: Länk

Mvh,
/Wille
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Angående Dension så är jag skeptisk. Hade det visserligen tidigare (till en 328iA-98 E46), men har hört att elektroniken i BMW:s nyare modeller gör att det är en hel del strul. Jag funderar istället på att montera BMW:s egna "eftermarknadssystem" som verkar billigare och mer pålitligt.
...annars finns ju AUX-ingången som funkar bra och som ju är original. Satsa pengarna på professionalstereon och lilla HIFI-paketet istället.

Jag kör min iPod i den hela tiden. Enda nackdelen är att man inte får upp låttitlar på displayen och att man inte kan växla mellan låtar med ratten. IMHO är detta inget problem. tvärt om funkar detta mycket bättre med ipoden...

Pro-stereon har en inställning som gör att man kan reglera (förstärka) in-volymen på AUX-ingången. Vet ej om detta finns på business (?)
Så det enda man egentligen behöver är art nr 38-1236 från clas Ohlsson för 39:- och en 12V->USB-mojäng för en hundring.

M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Jo man kan reglera in-volymen på AUX-ingången även på business.
Tror att det ända som skiljer pro och business är tvåradig display och mp3 uppspelning.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jo, jag har också använt AUX-ingången, men eftersom jag har prof-navin så är det betydligt mycket trevligare att ha allt på en och samma display och med samma reglage. Men jag håller förstås med om att det finns billigare lösningar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.