|
|
|
|---|---|
|
Verkar ju i bra skick.... Länk | |
| Felvända bakfälgar är aldrig bra om man skall anses som seriös M5-ägare. Ej rökt, inga djur, har han haft bilen sedan ny? | |
|
Hur ser du att det är felvända bakfälgar? Min Bil: Länk |
|
| Fälgarna är ju inte symmetriska ... | |
| Bennan: Svårt att förklara, men för M5 Throwing Star som den fälgen kallas, så ska den avfasade kanten på varje eker vara åt hjulets rotationsriktning... Detta ska gälla runt om, alltså är fälgarna som sitter på förarsidan spegelvända mot de som sitter på passagerarsidan. På annonsbilen så sitter framhjulet rätt, men bakhjulet hör hemma på passagerarsidan. | |
| lätt o ringa på annonsen då han inte skrivit riktnr:) smart kille:) | |
|
daytona m3: det står ju ett mobilnummer längre ner och med tanke på att annonsen ligger under "Malmö" så kan man ju chansa på 040 som riktnummer för det andra numret... ___ //Ulf |
|
|
Hittade en annan fining, nån som vart och tittat på denn?? Länk |
|
|
daytona m3: det står ju ett mobilnummer längre ner och med tanke på att annonsen ligger under "Malmö" så kan man ju chansa på 040 som riktnummer för det andra numret... såg inte de:) |
|
|
Länken till B10'an verkar var i bruksskick. Är inte riktigt överens med ägaren om att det är en pärla och han verkar indirekt hålla med mig med tanke på bl.a. tygmattorna, växelspaken + damask och fronten på bilen. Frågan är när den är omlackad med tanke på att han skriver att det är en rostblemma på den och om man skriver att den är helt omlackerade så borde det vara inom nåt år... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Stephan: vad ser du för fel på fronten(förutom ett saknat dimljus) ? Håller med om att en nyligen omlackad bil inte ska ha rost, kanske ett stenskott efter omlacken som inte lagats korrekt..... Vad skiljer den mot en "vanlig" 535? |
|
|
nomerca: På bilder så ser man 3st utbuktningar eller nåt som inte ska sitta där. Det som skiljer är bl.a. motorn, dämpare och intrumenten. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| eftermonterad PDC kanske?? | |
|
Nope, ser bara ut som ett stort misslyckande. Min bil: Länk |
|
|
En sak har jag inte förstått.. om fälgarna nu är felvända. han kanske inte har ett tränat öga som ser skillnaden efter tex däckbyte ? Ska man avfärda ett exemplar för en sån liten grej som går att åtgärda på en timme ? Ibland blir man lite förvånad ??? Ingen kan bygga en bil som är perfekt och ingen kan bli den perfekta ägaren ??? Har jag fel rätta mig i så fall BMW FOR LIFE |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
danieel! Vi som vet hur dessa fälgkåpor ska vara,och göra sin plikt för kylningen av bromsarna,retar upp oss onödigt mycket på en sådan "nybörjar" tabbe som så många andra redan gjort av denna typ. Bilderna ger ett oseriöst och mycket klantigt intryck,samt att text och information i annons på en sådan bil är mycket vag...skulle kunna vara en Volvo 740 vinterbil han säljer....vilket man då ger blanka f**n vilken utrustning eller dylikt som följer med! MVH Patrik "Nygift!" |
Gemini__ |
Instämmer, skulle hellre köpa en vagn av en sann entusiast. Bilen i sig behöver inte vara dålig men annonsens utförande samt de felvända fälgarna hjälper inte till att öka ha-begäret iaf. //Thomas |
| Den bilen tror jag var till salu för ett tag sedan av förmodligen samma säljare här i malmö, och då med andra bilder som visade en avsevärd nyansskillnad på (tror jag) höger framdörr, som kan bero på ditten eller datten. Kan vara bra att kolla upp om man är spekulant. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.