|
|
|
|---|---|
|
Läser en hel del på E46 Fanatics och där pratas det mycket om Subframe Ripping. Alltså problem med sprickor i infästningarna till bakvagnen. Kan inte hitta något om detta på Autopower, skiljer det något på den europeiska och amerikanska versionen av E46 så vi inte har problemet här eller kör de bara väldigt illa "over there" Tydligen skall problemet vara störst på bilar äldre än -01. Någon som har mer info, man blir ju lite orolig som nybliven E46 ägare. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk | |
|
Problemet existerar även i Sverige. Det är ett konstruktionsfel och BMW skall stå för den reparationen. Om du söker lite så ska du se att det finns några trådar om just detta fenomen. Mvh/ Niclas |
|
|
Får ta och söka lite mer på ämnet i morgon, det börjar bli läggdags. =) Låter ju bra att BMW står för reparation om det skulle uppstå, bara att hoppas man slipper det problemet. Vad jag förstått verkar det inte ha någon större betydelse hur bilen är körd utan det går sönder även på försiktigt körda bilar. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Finns fler trådar, men här är några: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Filmen som länkas till i ErikW´s första länk är lite kuslig, men den visar bra hur det kan se ut. AE |
|
|
Å fy för sa**n det där var inte en vacker syn. Måtte min -01'a hålla bättre. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.