|
|
|
|---|---|
|
Jag pendlar mellan att köpa mig nåt snålt eller raka motsatsen, nämligen en M5 och jag bollar lite hur värdeutvecklingen kommer att se ut för 530D. Jag är framförallt intresserad av en s.k Edition Sport. Dessa bilar med vettiga mil står ganska högt i Tyskland. Detta är den absolut billigaste på mobile Länk Som ni ser så ligger den ganska högt i pris för sina mil... Lågmilade sådana i Tyskland springer iväg för någonstans runt 20 000r-22000Eur Dessa är lite speciella då de är uttagna sent 2003 är lackerade i Carbonsvart, Zimt läder med tvåfärgad ratt, utökat skinn och i regel väldigt välutrustade. Hur tror ni prisbilden ser ut i Sverige om ett år om man utgår från att bilen har gått ca 18000mil när jag säljer? Kan man få extra betalt bara för att det är en Sport Edition? Det verkar som att många på blocket begär ganska mycket för sina 530D med sportpaket, får de så mycket? Hur är efterfrågan på dessa bilar i Sverige? Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk | |
|
Här är en med bättre bilder: Länk Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Räkna med en halvering av värdet på 3 år-värdeminskningspöket går inte att lura. Mer utrustning gör den mer lättsåld, tyvärr får du i din tur betala mer för bilen. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Har alla "sport-edition" den härliga läder/färg-kominationen? Trodde det var individual på de bilar jag sett till salu i Sverige? |
|
|
Jag är ganska dålig på dem, men mig veterligen så är Sport Edition Individual. Det står iaf BMW Individual på instegslisterna.. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Jag vet tyvärr inte svaret men då just denna färgkombination är relativt vanlig på sena E39:or så tror jag att det är en form av paket eller erbjudande som fanns sista modellåret. Räknas väl som Individual men jag tror inte varje person som köpt dessa nya själva komponerat alla detaljerna utan det måste ha varit ett "paket" som komponerat av Individual och som sedan förmodligen varit relativt prisvärt. Mycket snyggt även om jag nog hade klarat mig utan zimt på rattkransen... Som du konstaterat så är dessa fortfarande dyra i Tyskland och det gäller de flesta BMW-dieslar. Att prisbilden är lägre i Sverige finns det säkert flera anledningar till men en är ju att just BMW-dieslar är populära hos mätarskruvarna och dumpas ut till låga priser på Blocket vilket då tvingar de med ärliga bilar att justera sina priser nedåt. Risken är som jag ser det rätt stor att du på ett års ägande kan förlora en del pengar. Kommer förmodligen att sälja min 320dAT -03 inom kort och vad jag kan utläsa av gällande prisbild så kommer resultatet att bli en rejäl värdeminskning. Köpte av aukt BMW-handlare för 1,5 år sedan med en mätarställning på 13600 mil. Har nu rullat 17000 mil. Finns massor av 320d/330d till riktigt låga priser och med 10-13' mil på mätaren och det är ju dessa man konkurrerar med. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.