|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att uppgradera det i dag "dåliga" ljud som orginalhögtalarna kan prestera i min 840 -96, - har satt i en ny Alpine värsting huvudenhet och en 10" Subwoofer i skuffen ! utan nänmvärd förbättring !!! - Skuffen är för tät ! och Org. högtalarna ger för dåligt mellanregister, det blir inget "klös" i ljudet alls ! dessutom anser jag att gallren är för täta så det hämmar just mellanregistret, men det går inte att göra så mycket åt, men med bättre elementfabrikat så kanske man kan få ljudet att låta mindre "burkigt". Funderar på att klämma in 2st. 10" Subbar i Hatthyllan sk. "open Air" som har högt Q-värde som inte är så känslig för exacta volymer. (dvs. karva hål i pärlan) Har man tur kan man därigenom både få djupbas och den luriga "snärten" Är det nån som har lyckats med att få ett "high end" ljud till rimlig kostnad och inte modifierat FÖR mycket ? mvh eddie | |
|
Hej Nej, att kapa i hatthyllan på en e31 man gillar hade gått fetbort för min del.. Har du någon ski-sack-liknande historia eller någonstans där förbindelsen mellan kupén och bagage direkt? i så fall försök få basen att spela därigenom, antingen elementet direkt eller en bandpasslåda med porten som går ut i kupén. |
|
|
Är din bil försedd med Hi-Fi högtalare som standard från fabrik? Det räcker med att montera in en BMW Becker Traffic Pro Radionavigation så har du en helt annat anläggning. Däremot så krävs en specialadapter för att rätt signaler skall kunna liras i högtalarna. Detta enligt min lokale Bilstereohandlare( Länk som har byggt proffsljud i ett par 850or. Du kan ju slå dom en signal för lite tips, de har hjälpt andra så. Sen är det nog enklare att konvertera en Volvo till en rullande studio än en 8-serie. Där är motor- och avgasljudet av stuidoklass istället:) Lycka till! Asken |
|
|
jäpp, de e sant okey, kan slå dem en pling, tack för tips |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.