|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har problem med att vattentempen pendlar lite (ej termostaten). Jag tänkte att det kan vara nån givare som är kass. Enligt BMW så sitter det en givare i kylet och en i toppen. Vad är det för skillnad på givarna samt vilken är det som påverkar mätaren jag har på instrumentbrädan? Det är en Z3M jag har men det bör ju vara likadana kontakter på M3 E36. Lite surt att behöva köpa BÅDA kontakterna bara för att prova om det ens är dom som är paj! Så det vore bra att få lite guidning. /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! | |
|
Länk Om det finns två sensorer är nr 7 den som registrerar på instrumentet i bilen. Nr 9 är den som skickar informationen till bränsleinsprutningen. Givare som sitter på gaveln på kylare styr AC-fläkten. Den fungerar i två steg. Hjälper till att kyla även kylvattnet vid en viss temperatur. Om det endast finns nr 7 så har denna dubbel funktion vilket jag tror du har i en 3,2:a M. Pedersen |
|
|
Aha okej... tack så mycket för infon... verkar ju vara 7'an då som du säger.. .och den var ju billigare oxo! :-) /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.